har själv en sån
väldigt trevliga... kamrem är det ja och den ska bytas med 17 000mil intervall har jag för mig det är, men ska man va helt ärlig är kamkedja inte mycket bättre, ofta mycket mer jobb när det ska bytas och går det sönder slå kejdan sönder mycket, och ja det behöver bytas det med även om tillverkaren säger det håller för evigt.
Jag kör min på mellan 0,9-1,2 blandat så överdrivet törstig är den absolut inte ! dock har jag en med 3,7an och endast framhjulsdrift så en med 4,2an och quattro dricker nog mer.
Något du ska kolla noga på är växellådan, ska tydligen va strul med de... min har inte strulat än så länge iaf
Är Alu kaross + chassie så du behöver inte oroa dig över rost
Läckande styrväxel är också ett vanligt problem, jobbigt som fan att fixa ( håller på med det just nu)... på min va det ett lock som va totalt sönder oxiderat, vet inte om det brukar va det som läcker, VAG ville sälja en renoverad styrväxel till mig för 11 000 men full i fan som ja är så gör ja ett eget lock och de kostar lite tid och 10 kr att fixa
hade det varit mina pengar hade jag lagt de på den jag länkade först ... ser grymt fin och välhållen ut !