2848
Sök

Bygga tryckrör saab 9000 intercooler 200sx s13

1 163 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
Hejsan! ja nu är det dags att slänga i en intercooler i 200:an.

Kollat lite på nogs "länken till saab intercooler" .. men vill veta lite mer detaljer som i vad jag ska bygga tryckrören i? hur grova ska dom va osv osv..

bild på intercoolern:
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-7e958aa6bfa8dd6739878a7a7ec8046c.jpg

Tacksam om någon vill skriva lite mått och vad som behövs så man ej behöver chansa fram.

Mvh håkan

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
19 april 2011
Lägger du ut en köpes annons på nogs.se så finns det säkert många som har såna färdiga rör ligger i garaget, de flesta har uppgraderat till FMIC kit numera.

Annars är det bara att mäta anslutningar på ic, spjällhuset och turbons utlopp och sätta dit det dom passar, ca: 2,5" funkar säkert bra med nån reducering vid turbon och liknande.

- Time Attack -

1 163 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
NIzmO skrev:
Lägger du ut en köpes annons på nogs.se så finns det säkert många som har såna färdiga rör ligger i garaget, de flesta har uppgraderat till FMIC kit numera.

Annars är det bara att mäta anslutningar på ic, spjällhuset och turbons utlopp och sätta dit det dom passar, ca: 2,5" funkar säkert bra med nån reducering vid turbon och liknande.

ahh tänkte det med ! men kanske tar lite tid innan man får en säljare smile ahh funderade på 2.5" borde ju funka rätt bra smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

63 Inlägg
6 februari 2013
Jag har nog alla rör för saab 9000ic liggande, kommer troligen uppgradera till FMIC kan kolla i garaget någon dag, mina rör är dock inte större än 2,25" tror jag.

1 163 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
RainaX skrev:
Jag har nog alla rör för saab 9000ic liggande, kommer troligen uppgradera till FMIC kan kolla i garaget någon dag, mina rör är dock inte större än 2,25" tror jag.

tack för svar men gammal tråd:) .. har numera FMIC smile du ha möjligtvis inte en huv, front (orginal eller styling)?smile

63 Inlägg
15 februari 2013
jaha, startat ny tråd? tongue missat det varit lite off från bilvärden ett tag tongue nope tyvärr inte, blir tyvärr inte kolfiberhuv förrens nästa år sad

Sök