3702
Sök

BMW e39 - Koppla in baslåda (GAS A2X10)

3 Inlägg
16 februari 2013
Trådstartare
Hej!

Jag har skaffat en baslåda, GAS A2X10 med integrerat slutsteg och hittar ingen info alls om hur man kopplar in den i min BMW e39 touring (1998). Bilen saknar (tror jag) eget slutsteg. Det verkar vara lite svårare att koppla in denna typ av baslåda med integrerat slutsteg...

Skulle vara mycket tacksam om nån kunde hjälpa mig beskriva hur man kopplar in den! Jag saknar helt erfarenhet av inkoppling av ljud i bilar.

uteffekt 1x200w
LP filter 40-240hz 12db/oktav
lågnivå in/utgång
bass boost 0-18db
säkrad 30A

/Tobbe

3 Inlägg
16 februari 2013
Trådstartare
http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=189998&image=1877645

451 Inlägg
17 februari 2013
Ja, vad skall man säga? Börja med att koppla ström och signalkablar där det är markerat att ström och signalkablar skall kopplas in?

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
17 februari 2013
Rigan skrev:
Ja, vad skall man säga? Börja med att koppla ström och signalkablar där det är markerat att ström och signalkablar skall kopplas in?

Han vill antagligen ha kvar orginal stereon och den har ingen lågnivå.

Du kan ta signal från en av högtalarna i hatthyllan och sätta dit en hög-lågnivå omvandlare.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

3 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Tack för tipset, men tänkte mer praktiskt hur man löser det med signalkablarna! Har ju RCA-ingångar i lådan men hur dras de in i bilen? Plus, vad görs med HI INPUT?

Obs, har en kombi/touring d.v.s. ingen hatthylla.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
17 februari 2013
Då har du högtalare i taket att ta signal ifrån. Hi input, då låter det som att du inte ens behöver lågnivå omvandlare.
Ta bara signal från högtalarna i taket och koppla in i steget.
Sen behöver du såklart ström och remote också.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
17 februari 2013
Signal kan du ta från kablarna som finns under vänster tröskel, lossa listen vid vänster bakdörr så finns både vänster och höger högtalarkabel där och även remote.
Använd högnivå in eller koppla in en hög/lågnivåomvandlare.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Sök