3440
Sök

Inbrott i vår s80 T6a inatt!

lundwall
22 mars 2007
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
ja du när man får man spela nationalsången inte många ställen lyssnar man på den hemme på cdn eller i bilen och en utlänning hör det så blir man ju åtalad som hets mot folkgrupp hmm

Ingen större risk. Däremot är risken större för att du heilar, har under 90 i IQ, kör Volvo och skrålar till nazistmusik på MDS-högtalarna när du träffar honom.

För övrigt är de du kallar "utlänningar", när du menar svartskallar (ja - inte fan menade du en norrman, amerikan eller tysk i exemplet ovan?) oftast precis lika svenska som du och jag och vemsomhelst. Ni har nämligen över en miljon svenska "utlänningar", som du kallar dem.

Team-Adolfsson skrev:
kommer sluta med att sverige går i konkurs eller hur man ska säga det

Ja. Att inte få utöva menlösa riter från en glömd era när nationer var något att ha, på sina skolavslutningar - utan att ens kunna texten till nationalsången - det är verkligen något som kommer bringa Sverige i konkurs. Eller hur man ska säga.

SSS -12
3 217 Inlägg
22 mars 2007
BamZe84 skrev:
Kayhan skrev:
Nu ska vi inte dra alla utlänningar över en kam, smile

Nej så klart inte, men när polisen kom hit efter inbrottet och hon säger till oss;
" Sakerna är säkert redan på väg till polen innan ni ens vaknat" vad ska man tro då ?
Bilforum som blev till ett invandrarpolitikforum tongue

Inte ovanlig upplevelse direkt... Här vänds allt från bilar till allt möjligt! tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

lundwall
22 mars 2007
Trådstartare
fredda_king skrev:
fan vad jobbit.. skulle haft BMW värsta larm som man inte får ha i sverige.. då sitter det 4a gas rör under bilen som sprutar ut elds lågor runtom om man rör bilen.. borde få dom flesta att springa..

Men snälla du. Du måste väl förstå att det du säger inte alls är sant? BMW har inga larm som sprutar eld. Kära nån.

Fri fart för ett fritt folk!
14 111 Inlägg
24 mars 2007
Pasi_k skrev:
Soundheadz skrev:
Ja tid tar det men ljudlöst kan det vara, många larm är så dåliga idag och dom bara går att kortsluta med hjälp av bakblinkersen så är man förbi både centrallås och larm. sen kan man enkelt plocka det man vill ha, så länge bilen är "kortsluten" sen kan man bara sticka därifrån.

Ljudlöst, spårlöst och enkelt!

Nå´n som sett på Gone in 60 sec för många gånger hör jag..
Det var många år sen man kunde göra som du sa.
NU funkar det inte längre iomed kortslutningslösa elelr avsäkrade utgångar på larmen.

Min gissning är att dom  fimpat larmet redan , eller att dom fixat nycklar på nått sätt...

Mina 2 cent...

exakt det där fungerade förr vet jag typ på gamla tg larm sån där man la i mot rutan

men alla larm jag instalterat så som defa 500xb carguard950s thor har separata strömkretsar en till clås och blinkers och en annan som enbart går till strömförsörjning av larmenheten och sirenen

Kör fort så hinner inget hända...

1 723 Inlägg
24 mars 2007
Epitaph skrev:
Det va ju nån gubbe som gjorde det. Han drog en kabel till merca-stjärnan eftersom han va så trött på att alla skulle sno den. Hehe. sköning, sånna borde få medalj! smile

Ja och sen kommer en liten unge som av någon anledning vill pilla på den där lilla strömförande stjärnan. Lysande!

33 Inlägg
24 mars 2007
falloutboy skrev:
Epitaph skrev:
Det va ju nån gubbe som gjorde det. Han drog en kabel till merca-stjärnan eftersom han va så trött på att alla skulle sno den. Hehe. sköning, sånna borde få medalj! smile

Ja och sen kommer en liten unge som av någon anledning vill pilla på den där lilla strömförande stjärnan. Lysande!

Då får ungen veta att han lever! tongue

BamZe84
5 april 2007
Trådstartare
Tjenare, nu har vi fått tillbaka bilen, riktigt skönt o har en riktig bil igen smile slippa glida omkring i en C5a med typ 130 vilda ponnys....De tog volvo 3.5 veckor att fixa allt. Rätt sjukt volvo vet fortfarande inte hur de kom förbi larm och allt de, och polisen har lagt ner fallet med blodet. Så de är tradigt, men de kom räkning från Volvia, självrisk ; 1800;- men vi hade ju godkänt larm ? då svarar tanten " jaha är där larm i en s80 original?" ja men då blir de ju ingen självrisk ... smile Fick två A4a sidor med saker som var bytta så nu är bilen hel o fin igen smile De gick loss på 52k plus arbete och lackering smile så vi fick de rätt billigt för  0kr tongue

// BamZe

*ps* du som snodde sakerna, sno hela bilen nästa gång så vi kan få en ny bil ; *ds*

1 Inlägg
5 april 2007
BamZe84 skrev:
Tjenare, nu har vi fått tillbaka bilen, riktigt skönt o har en riktig bil igen smile slippa glida omkring i en C5a med typ 130 vilda ponnys....De tog volvo 3.5 veckor att fixa allt. Rätt sjukt volvo vet fortfarande inte hur de kom förbi larm och allt de, och polisen har lagt ner fallet med blodet. Så de är tradigt, men de kom räkning från Volvia, självrisk ; 1800;- men vi hade ju godkänt larm ? då svarar tanten " jaha är där larm i en s80 original?" ja men då blir de ju ingen självrisk ... smile Fick två A4a sidor med saker som var bytta så nu är bilen hel o fin igen smile De gick loss på 52k plus arbete och lackering smile så vi fick de rätt billigt för  0kr tongue

// BamZe

*ps* du som snodde sakerna, sno hela bilen nästa gång så vi kan få en ny bil ; *ds*

Skönt att det slutade till det bästa!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
5 april 2007
Var och hur återfanns bilen? Skönt att det löste sig till slut, även om det säkert medfört en del trassel för er på vägen!

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

BamZe84
5 april 2007
Trådstartare
vulture skrev:
Var och hur återfanns bilen? Skönt att det löste sig till slut, även om det säkert medfört en del trassel för er på vägen!

// Ellen smile

De var bara inbrott i den wink Så bilen återfanns där vi ställde den wink

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
5 april 2007
Javisst ja, det var så det var! *minnet* smile Nåja, det var ju skönt att den kom i ordning till slut i alla fall!

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

BamZe84
5 april 2007
Trådstartare
Hehe de är ingen fara smile Ja visst de är skönt, men de är så mycke klyd runt ett inbrott sad

Sök