2761
Sök

generatorvin

76 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
tjena. har tidigare skrivit men har inte lyckats lösa problemet än. Det är så att mina 6x9:or samt bas har ett puffrande ljud när jag har bilen påslagen. Dock fungerar allt när bilen är av. inga störningar alltså. Men har även märkt att när jag gasar så låter det mer. Det är väl generatorvin eller? Har även läst att det kan vara signaljord i stereon som är körd. kan det stämma? Hur kan man kolla det med stereon?

Tack på förhand

25 Inlägg
4 april 2007
Det vinande ljudet är från generatorn.
Senast redigerat av Ozzar (4 april 2007)

Learning by doing

76 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
det vet jag, men vad göra?

25 Inlägg
4 april 2007
Isolera kabeln från batteriet. Finns att köpa på mekonomen eller någon annan bilbutik med ljudgrejjer

Learning by doing

76 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
isolera? hur då menar du? jag har dragit pluskabel på VÄ-sida, lågnivå på HÖ-sida..
Så du menar att strömkabel tar upp störningar från generator?

25 Inlägg
4 april 2007
jupp smile isolera den delen som är i motor rummet. Men ta även resten av kabeln för säkerhets skull.

Learning by doing

76 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
vad kallas sådan isolering? avhjälper det problemet helt?

494 Inlägg
5 april 2007
Ozzar skrev:
jupp smile isolera den delen som är i motor rummet. Men ta även resten av kabeln för säkerhets skull.

ehh varför ska han isolera kabeln som är i motor rummet där har han väll endå bara plus kabel. de han ska "isolera" eller avskärma är väll i sådant fall lågnivå kabeln som kommer från stereon.

annars kan du kontrollera jorden till steget lika grov jord som plus kabel.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

76 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
jorden har jag kollat över 3,4 ggr. Den är lika grov som pluskabel, och punkten är ordentligt rengjord. Vad ska man isolera med? tar det bort all störning?

205 Inlägg
5 april 2007
Jag har en liknande symtom som dig. I mina högtalare knäpper det och det är lite småstörningar. Men i mit fall är det Stereon som det är något fel med!
Så du kan ju prova att byta stereo och se om det blir bättre!
Senast redigerat av _stuntman_ (5 april 2007)

76 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
kan man testa men vanlig mp3 spelare, hur kopplar man lågnivå då?

494 Inlägg
5 april 2007
ja testa med en mp3 spelare jag gjorde de för någon dag sedan och då visade de sig att de var stereon som var trasig.

du köper en sladd med två rca hanar och en 3.5 mm phono kontakt (osäker på namnet,) men två rca som blir till en kontakt som passar där du sätter hörlurarna i mp3n

76 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
okej, men hur skall jag starta steget? med tanke på remoten?

494 Inlägg
5 april 2007
bara kopplat en sladd från plus ingången på steget till remot ingågnen

Sök