3230
Sök

Växellåds konventeirng

10 Inlägg
26 februari 2013
Trådstartare
Har två Eclipser Den med manuell låda är total skrot (Bil1) och den andra har automatlåda (Bil2)
Båda har farthållare. Nu vill jag flytta lådan från (Bil1) till (Bil2) så det blir en hel del jobb. Frågan är nu, hur gör jag med brytarne på pedalerne, (Bil1) har brytare på både koppling och broms och den andra, säger sig själv på broms. Måste jag har på båda pedaler eller kan det kvitta.
Om jag nu måste ha på båda hur ska jag koppla in den andra brytaren för att det ska fungera.
Min tanke är at serie koppla dom så at farthållaren bryts oavsett villken pedal jag trampar på jag vat bara inte om det funkar. Hoppas där är någon som kan ge ett gott råd då det jo handler om säkerheten, både för mig själv men också för dom andra i trafiken och det ska jo vara säkert för den som kanske köper den i framtiden i tillfälle jag säljar den.

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
26 februari 2013
Det vanligaste är väl att de ligger i serie, men saker som kan påverka inkopplingen är om brytarna är normalt öppna eller normalt slutna samt om brytarna även styr andra funktioner i andra system.
Är de normalt slutna så kan de sitta parallellt eller i serie (vanligast), är de normalt öppna så sitter de parallellt.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Sök