2601
Sök

Volvo 945turbo startar inte?

1 mars 2013
Trådstartare
Min bror har en volvo 940 som några "idioter" rent ut sagt har hällt både vatten socker och grus i tanken på. Så nu startar inte bilen längre. vi har provat o rengöra tanken och bytt bränslefilter. sen hällde vi i ny frisk bensin och k-sprit och även sån här inspruts rengöring. vi bytte också stiften men han startar fortfarande inte. den får fram bra med bensin men stiften surar ganska lätt.
vi har funderat på om de kan vara bränsletrycksregulatorn som har gett sig så den får för mkt eller för lite bensin. eller om de är så illa att spridarna har gått åt helvete.
Är de någon som har varit med om något liknande eller har erfarenheter av de så får ni gärna höra av er.
TACKSAM FÖR SVAR!

Mvh Oskar

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
1 mars 2013
förpumpen?
provtryck spridarna?
gnista?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

2 mars 2013
Trådstartare
pumpen ska de inte vara några fel på för bensin får han fram och de är gnista på stiften. men som du säger så  är väl provtrycka spridarna det ända o göra nu!

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
2 mars 2013
prov tryck oxå hela brännslesystemet ifrån BTR returen med en trycklocka och kolla upp hur mycket bar du kommer upp i och kolla om det e konstant tryck eller om den ger ojämt matning ?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

6 738 Inlägg
2 mars 2013
låter som att det kommit fram massa skit o satt sej i spridarna så att de inte kan stänga ordentligt vilket då gör att det läcker in bensin i motorn och den surar tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Sök