3931
Sök

850 t5 vill inte starta

Optimist
145 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Bilen har inte vart startad på några veckor och nu tänder den inte alls. Har kollat tändfördelaren och den ser bra ut. Tändstiften får alltså ingen gnista alls.

Någon som vet vad som kan vara fel? Väldigt tacksam för hjälp smile

Här kan man skriva något vettigt

8 250 Inlägg
17 februari 2013
För lite ström i batteriet?

Optimist
145 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Batteriet är helt nytt. Glömde också skriva att felkodsläsaren inte funkar så den är inte till mycket hjälp

Optimist
145 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Har också låtit bilen stå i garaget några timmar med varmluftfläkt riktad mot motorn med kontakter mm ut draget ifall att det var fukt. Tändstiften ser bra ut dessutom.
Senast redigerat av T5-Bohlin (17 februari 2013)

197 Inlägg
19 februari 2013
Kan det vara vevaxelgivaren eller kontakten/kabeln? Kanske bara smutsig.

Eller katten som gjorde sitt!

http://www.garaget.org/?car=237344&image=2243234
Senast redigerat av AutoCool (19 februari 2013)

Jag heter AutoCool. Can you .se why?

Optimist
145 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
Ska kolla!
Farsan hade en fundering på om det kunde vara startspärren?

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
20 februari 2013
ere vevaxelgivaren ska den fortfarande på gnista. då låter det mer som startspärr liknande problem.
jag förmodar att du har kollat säkringar etc

2 452 Inlägg
20 februari 2013
om du nu inte får gnista så borde det vara tändmodullen som är kass,är inte ovanligt på 850...har bytt många sådana då bilen inte fått gnista...vevaxelgivaren ger ingen gnista så den kan du nog skita i....alternativ boxen gått åt helvete.

döden kommer tillbaka

Volvo Lastbilstekniker
51 Inlägg
20 februari 2013
Om det är immobilizer/startspärren så brukar väl motorn starta och gå i några sek innan den dör?
Kanske är olika men?

/Johan

Optimist
145 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
Kollade hur långt strömmen kom och den kom till tändspolen. Antingen är det den eller kamaxelgivaren? Eller kan det vara startspärr? Och säkringar är kollade ja smile
Senast redigerat av T5-Bohlin (20 februari 2013)

Ung&Dum
430 Inlägg
20 februari 2013
Jadå kolla vid säkringarna till immobilizern är 100 på att det är den som spökar , när du får igång tändningen och vrider går motorn runt då eller klickar det bara ?

In hoc signo vinces

2 452 Inlägg
21 februari 2013
startspärr har du inte på 94an,alla dom databoxarna från 94a hade inga startspärr, men däremot kan du ju ha immobilizern som kan spöka..men det går att gå runt det..

döden kommer tillbaka

Optimist
145 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
Den går runt, det är bara att den inte tänder. Ok hur kollar man om det är immobilizern? Och vart sitter den?
Senast redigerat av T5-Bohlin (24 februari 2013)

2 452 Inlägg
24 februari 2013
är en sådan pinne som du sticker in i rakt fram där dina knappar är för info o sådant om du har,inte alla bilar som hade det...

döden kommer tillbaka

Optimist
145 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
Då har jag inte det, en sak mindre att fundera på antar jag

Optimist
145 Inlägg
2 mars 2013
Trådstartare
Nytt "symptom" upptäckt! Eftersom bilen stått inlåst i ett garage på landet har jag inte brytt mig om att låsa bilen. Igår skulle jag testa att göra det men den ville sig inte riktigt, precis som när batterierna i fjärren är slut. Jag kan enbart låsa med dosan och idag när jag köpt nya friska batterier hände inget alls, gick inte ens att programmera om  dosan till bilen. Dessutom kom ett knakande ljud ifrån under intrumentpanelan (typ i mitten) varje gång jag satte på tändningen. Kan det vara larmet som är boven i dramat??

Sök