Behöver snabb hjälp!
Bilen är en volvo 745 1987 automat.
Det hela började med att kylaren gick sönder för ett tag sedan och då när jag skulle byta kylare så "böjde" jag rören för kylningen till växellådan och då blev det förmodligen någon lite spricka i ett av rören så det började läcka olja.
Jag kapade då av rören en bra bit ner och ersatte dom med slang istället och trodde att det skulle hjälpa.
På senaste tiden så har jag märkt att bilen går ryckigt ibland och har fyllt på olja i lådan och bilen har gått bättre.
Idag när jag hade tankat så ryckte bilen och jag skulle åka och köpa olja för att fylla på. Då hör jag ett ljud som låter som om något lossnat från bilen och så börjar ett skrapljud låta.
Det första jag gjorde då var att stanna och stänga av bilen, fixade ny olja och fyllde på i lådan och nu till problemet.
Växellådan fungerar som vanligt och växlar fint i farter upp till 50-55 km/h men när man kommer upp i 60 så börjar det skrapa i lådan. Det är presis som att köra som vanligt men att det skrapar.
Vad är det som har hänt? är det någon växel som har gett upp?
Behöver snabb hjälp då det är enda bilen vi har.
Jag gissar att det är växellådsbyte som måste göras men vill höra lite innan om vad som kan ha hänt.
Volvo=Världens och landets vackraste objekt