Hejsan, köpte mig en ny bil idag (en volvo 945 turbo 95a). Körde den hem ifrån uppsala helt utan problem eller missljud.
Men väl hemma i västerås så började bilen hacka och den vill dö vid låga varv.. Vid ca 1000-2000 varv så blöddrar den.. Och låter som att den ska dö. Men när man kommer upp vid 2500 Varv (om man nu gör det..) så går den bättre! Den går bättre om man ger den startgas, och då går den nästan som den ska.
Vet ej vad felet kan vara, har bytt lmm men felet kvarstod.
vad kör du med för luftfilter? om det är ett sportfilter kanske du ska byta det om det är inoljat som det ska va på vissa sportfilter, så fort det hamnar olja på lmm tråden bränns det fast och snart går den sönder.
kolla även turbo så det inte är jätteglapp, och gör rent så mkt som möjligt överallt, gör även rent vevhusventilationsburken om du orkar, skulle den vara tät så trycker den kanske upp lite olja genom slangen från burken som går till slangen mellan lmm och turbo om du har kvar den!
Tack för alla svar! Bussningarna i turbon är slut så blir att byta dom, klåparen som hade bilen innan hade också bara kört med en halv packning mellan turbo och grenrör.. // Emil
gött att du hittade felet! orginal så finns det dock ingen packning mellan turbo och grenrör, utan det är bara en labyrinttätning därimellan (det är den ju lilla upphöjningen runt hålet på flänsen mot turbo) men det visste du säkert redan
gött att du hittade felet! orginal så finns det dock ingen packning mellan turbo och grenrör, utan det är bara en labyrinttätning därimellan (det är den ju lilla upphöjningen runt hålet på flänsen mot turbo) men det visste du säkert redan
Mvh: thomas
de e bara att klippa till sig en aluminium packning så har du de tätt..
Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..
gött att du hittade felet! orginal så finns det dock ingen packning mellan turbo och grenrör, utan det är bara en labyrinttätning därimellan (det är den ju lilla upphöjningen runt hålet på flänsen mot turbo) men det visste du säkert redan
Mvh: thomas
de e bara att klippa till sig en aluminium packning så har du de tätt..