3888
Sök

E36 328 startar inte, men påväg att starta med startgas. *PROBLEMET LÖST* *UPDATE MED NY FILM*

186 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
Det låg på rätt tryck kommer jag ihåg, har för mig det var 5psi vilket är samma som 3,5bar som de skulle vara smile
Så tryckregulatorn är de inget fel på eller soppatryck.
Får nog prova byta kamgivaren kanske.
Går ju rätt fort!

186 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
Update: Idag testade jag byta kamaxelgivare till den andra jag hade liggandes.
Till min förvåning så tänder inte bilen alls längre varken på startgas eller med :S?
Jag hade även borta vevgivaren eftersom den från skroten har suttit på sen i höstas för jag hade tänkt att byta tillbaks till den jag köpte ny i sommras, men tyvärr hittade jag inte den, så jag fick sätta tillbaks den från skroten igen men de kan ju inte hänt något med den för de?

Så skulle de kunna vara så att min ena kamgivare är lite defekt och den jag provade med nu helt paj?
Känns ju väldigt skumt i allafall?

Är de någon som har koll på vad OHM värdena ska ligga på kamaxelgivaren så kan jag testa kolla dom imorgon?

Filmen: http://www.youtube.com/watch?v=3YQvFFzc8Ao

6 668 Inlägg
21 januari 2013
Knack sensorn? Du har väldigt hög temp på motorn när bilen beter sig sådär, antagligen för den spikar

Har för mig jag har skrivit här förut och det är ett tag sen du skrev..vad händer utan LMMen inkopplad?

De/Dem

186 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
Malheus: Jag hade inte luftat kylen då var därför den var så varm i temp, bilen hade stått på tomgång i 20min innan smile
Okej, knacksensorn? kan de verkligen ge sånna här symptom?

6 668 Inlägg
21 januari 2013
Knacksensorn ska hindra att motorn spikar, du kan ju alltid prova bara koppla ur den och se om det blir någon skillnad.

De/Dem

186 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
Malheus: Japp, får testa detta imorgon och angående LMM så reagerar den precis som den ska urkopplad smile
Har även en extra sådan liggandes som jag kant esta byta med smile

186 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
Så nu har jag testat byta, kamaxelgivaren utan resultat, LMM och tempgivare sen den började starta igen efter tändspolebytena.
Kamaxelgivarna hade rätt ohmvärden i allafall.
Den tände visst på startgas men jag behövde någon som stog utanför och spruta åt mig samtidigt som jag körde på starten.

Vad kan de vara? Är de en givare eller va tror ni?
När den är kall behöver den startgas ett tag för att inte dö, men om man håller för lite med handen på LMM så att den får lite mindre luft, så går den utan startgas :S
De är ju alltså fel bränsle och luftblandning.
Går det ohmmäta lambdasonder?
Kan man isåfall göra de vid spridarbryggan där dom är ihop satta i en kontakt?

186 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
Tänkte meddela att sedan 1-2 veckor sedan så går bilen hur fint som helst nu igen smile
Köpte en pump från skroten för 400kr och efter de startar den och går hur fint som helst.
Så även om den ger rätt tryck pumpen utan att ha motorn igång så testa byt pump om du har liknande problem, jag hade ju inte igång motorn när jag mätte trycket och jag tror de är svårt att se om pumpen är trasig om man inte byter ut den.
Så byt pump om du har liknande problem smile

Nu blir de till att sätta i skinnstolar och m50 b25 insug förmodligen smile

Sök