Och så till en ny fråga, ang montering. Kom på att jag ju har en lucka för reservhjulet, och den luckan är mer eller mindre hela golvet i skuffen. Hela det golvet behöver ju inte användas, utan jag tänkte att jag, när jag ändå höll på, kunde fixa nytt golv med. Behöver ju bara ha delen som ligger över själva hjulet lös, resten kan med fördel sitta fast.
Därmed kommer jag till min fråga (som säkert många av er kommer garva åt
):
-Hur sätter jag fast saker i karossen på bäst sätt? Är det bara att borra hål och skruva, eller måste man göra nåt annat också?
-Vilka känsliga saker finns det i baken på en bil? Tanken vet jag, men nåt annat? Hur långt in sitter tanken förresten? Finns det risk att jag borrar hål på den om jag borrar på fel ställe? Hur kollar jag exakt var den finns?
-Läste att man kunde jorda slutsteget i karossen. Går det alltså? Hur fäster jag kabeln i karossen och vilka bra ställen finns?
Fan vad bra det är med såna här forum förresten. Innan jag började kolla här var jag beredd att lämna in bilen på MDS för att låta dem montera hela systemet åt mig, men ju mer jag läser här, desto mer känner jag att jag kan lösa på egen hand. Lyckas jag bara med kabeldragningen till slutsteget så bör jag klara mig alldeles själv. Kanske låta MDS-killen balansera alla inställningar för absolut bästa ljud, men resten vore soft att klara på egen hand. Man känner att det är mer "mitt" då