IceEyes skrev:
Evildan skrev:
IceEyes skrev:
Och? Bara för att det inte anses tillåtet behöver man inte alltid ta hänsyn till det
Jag tycker TS agerar korrekt som skriver bilen på sin far och därmed duckar för de hutlösa priserna som han riskerar att drabbas av annars.
? Bara för att det inte anses tillåtet behöver man inte alltid ta hänsyn till det?
anses? det är inte tillåtet, vet inte vad du fick anses ifrån, du kanske ska läsa på lite istället ang vad som gäller vid tecknande av försäkring och vilka efterspel det kan ge innan du anser ngt.
Du kan beklaga dig, fördöma, och basunera ut din bitterhet bäst du vill. Dock kvarstår faktum, många väljer att skriva fordonen på en av sina föräldrar för att undvika de höga premierna, och det kan du inte göra något åt
Visst är det så, jag kan inte göra något åt det mera än att lyfta huruvida det egentligen är enligt de lagar och regler som vi har att rätta oss efter och påvisa eventuella efterspel samt grovheten i brottet i sig, exempelvis jämföra med snattning som jag inte tror ngn förälder begår med sitt barn i ett försök att hjälpa.
Många verkar tro och anse att det är tillåtet så länge man bor hemma, tänk dig hur den tråden låter sedan:
Jag likssom försäkrade bilen men jvl försäkringsbolaget vill typ inte ersätta mig när jag sladdade in i en lyktstolpe ba, efterssom bilen var typ skriven på morsan.
Nu ligger bevisbördan på mig och 50 åriga morsan att visa att det var hennes Nissan 200sx med stor baslåda och neon under...
Det är själva förlängningen och konsekvensen av handlandet jag försöker påvisa.
Vidare anser jag att det är fel att vi andra som äger våra bilar själv ska betala för andras skenförsäkringar i form av högre premier, ett försäkringsbolag vill ju otroligt nog tjäna kr, kommer det in för lite så måste man ta igen det någonstans, enkel företagsmatematik.
Skulle det dessutom bli mera kontroller av detta så skulle det i praktiken innebära färre ungdomar i färre motorstarka bilar vilket i sin tur skulle leda till färre dödsolyckor och andra skador.
Ett alternativ är att göra om försäkringssystemet så att bilförsäkringen är personlig såsom i england, ingen försäkring inget bilköra, inte bra, absulot inte bättre men kanske en utveckling av sytemet om fuskandet ökar?