3333
Sök

Volvo 945 LTT, startar inte?

206 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
Hejsan! Har problem med min 945 turbo - 95. Bilen startar inte, endast på startgas. Den får bränsle till spridarna och den gnistrar men startar inte. Som sagt hostar bilen till och startar med en skvätt startgas. Sen när bilen är varm kan man starta den hur lätt som helst, någon annan som varit med om detta problemet och vet vad det kan vara?!?

Mvh: Adam!

20 mars 2013
Byt stiften helt adam! Stor risk att det är som om du inte bytt dom

206 Inlägg
44 Inlägg
20 mars 2013
jag hade börjat med o byta fördelarlock, rotor, tändkablar o stift då ska han vara lättstartad om det inte är något annat smile

20 mars 2013
Du var ju smart ?
jakobsson_kevin skrev:
jag hade börjat med o byta fördelarlock, rotor, tändkablar o stift då ska han vara lättstartad om det inte är något annat smile

44 Inlägg
20 mars 2013
förstår du inte att det blir bättre spänning när man byter ut det till nytt?? kolla upp när det byttes senast.

6 738 Inlägg
20 mars 2013
förmodligen kallstarts ventilen som inte fungerar. dock fungerar startgasen som startar bilen när inte kallstarten funkar.just därför startar den när den e varm, för då behövs inte kallstarten wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

44 Inlägg
20 mars 2013
men henke de heter keinuts!!!!

6 738 Inlägg
20 mars 2013
jakobsson_kevin skrev:
men henke de heter keinuts!!!!

hehe jajjemään tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

44 Inlägg
20 mars 2013
kalle laaarsson mr kärringstoppet tongue

Kicka Laddtryck !
319 Inlägg
21 mars 2013
Sitter ingen kallstarts ventil på en 95. Det ligger inprogramerat en förlängd spridartid just för kallstarter i LH´s eprom.

Mät upp tempgivaren som sitter i toppen. Sitter 2 st, en till kombi instrumentet och en till bränslestyrenheten.
Du ska då själfallet mäta resistansen på den som går till bränslet.

Värdena kommer jag inte ihåg i huvudet, finns om man googlar runder lite. smile

Sök