Nu har det hänt en hel del.
Först har jag köpt ett helt motorpaket till 960 och plockat delar som tråg, insug, sprängkåpa, vattenrör, motorfästen osv...
Detta blev billigare än att köpa allt löst.
Sedan har jag även skaffat två kompletta toppar till 960. En 2,5l och en 3,0l topp.
Så ska jämföra alla toppar och se vad skillnaden är på dem. Men 2,5 toppen med 3,0 kammar ska vara en bra kombo vad jag har hört:lol:
Har även funderat mycket på vad för växellåda jag ska använda mig av. Fundera först att köpa en vanlig M90 låda till 960 för dem håller bra om man växlar normalt. Men även BMW ZF låda stod på önskelistan men dem har 1:1 i utväxling på 5an. Men av en slump sprang jag på en 6växlad ZF låda för ett riktigt bra pris och fick dem hemkörd på köpet.
Växellådan kommer från BMW E60 530D -2005
Org har denna bilen 218Hk och 500Nm, så man får se om man klarar av av att knäcka den.
[/url]
Här är sprängkåpan jag ska använda till växellåda och sedan när jag rakställer motorn så har jag funderat att ända motorlutningen från ca 15 grader till 0 grader. Någon som vet för och nackdelar med detta ?