3270
Sök

Volvo 745 turbo blåryker!

Emelie Hallberg
829 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
#41
Det låter värre på filmen den knackade knapp nånting igår när jag varmkörde den tongue men hjulet till kamremmen ligger emot plasten så det låter en hel del det med... men blir nog motorbyte


Försöker iaf
1 998 Inlägg
28 mars 2013
#42
Kan säga så här att varken min isbilsmotor som ligger varvspärr konstant och sällan har rätt mängd olja eller min vinterbilsmotor som gått 47xxx mil låter så illa. Och Vinterbilen har jag haft 4 år och kört ca 4000 stenhårda mil

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Emelie Hallberg
829 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
#43
Boostrider skrev:
Kan säga så här att varken min isbilsmotor som ligger varvspärr konstant och sällan har rätt mängd olja eller min vinterbilsmotor som gått 47xxx mil låter så illa. Och Vinterbilen har jag haft 4 år och kört ca 4000 stenhårda mil

Jadu jag vet inte om de före kört den utan olja jätte svårt att veta... toppen är bytt så man vet ju inte vad förra ägare lyckats med... nog lättare med motorbyte men jag vill gärna ha isär denna motor sen isf och se felet :S som nån skrev tidigare  så kanske det är dåligt oljetryck så ytbytesturbon också sagt upp sig tyckte inte den rykte såhär direkt efter bytet av turbo...


Försöker iaf
1 998 Inlägg
28 mars 2013
#44
Oceanmist skrev:
Boostrider skrev:
Kan säga så här att varken min isbilsmotor som ligger varvspärr konstant och sällan har rätt mängd olja eller min vinterbilsmotor som gått 47xxx mil låter så illa. Och Vinterbilen har jag haft 4 år och kört ca 4000 stenhårda mil

Jadu jag vet inte om de före kört den utan olja jätte svårt att veta... toppen är bytt så man vet ju inte vad förra ägare lyckats med... nog lättare med motorbyte men jag vill gärna ha isär denna motor sen isf och se felet :S som nån skrev tidigare  så kanske det är dåligt oljetryck så ytbytesturbon också sagt upp sig tyckte inte den rykte såhär direkt efter bytet av turbo...

Japp de va mitt förslag att oljepumen kanske sagt upp sig. Rätt vanligt på långmilare att pumparna glappar och är repiga satan om inte oljebyten skett i rätt tid

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
29 mars 2013
#45
men om oljepumpen har gett upp så får hon ju inge olje flöde och hur fan kan oljan då komma in i förbränningsrummet...

gör komptäst !!

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

Försöker iaf
1 998 Inlägg
29 mars 2013
#46
Saab_Guden skrev:
men om oljepumpen har gett upp så får hon ju inge olje flöde och hur fan kan oljan då komma in i förbränningsrummet...

gör komptäst !!

Sliten oljepump gör att drevena i pumpen inte orkar bygga tillräckligt med tryck... Den slutar inte pumpa bara för att den är dålig vet du

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Emelie Hallberg
829 Inlägg
29 mars 2013
Trådstartare
#47
Sambon min orkar inte skruva tycker det är bättre att byta motorn... känns liiite tråkigt då den går bra/startar snällt jämt... men ja det kan ju vara slut med motorn samtidigt som det kan vara krökt ventil som nån sa..
knackljudet låter ju så ljust är det kolvarna kanske det är mer en klonkande ljud... knacket kan jag leva med kan ju gå hur många mil som helst men blåryken...
kan ju vara oljetrycket så den nye turbon också tagit skada... tyckte inte bilen rykte efter turbobyte...


755 Inlägg
29 mars 2013
#48
Gör ett leakdown test, då du för in luft i förbränningsrummen, då får du se vars läckan är, ventiler,kolvring,packning etc. kommer bubbla i expansionskärlet om packningen, kommer susa i oljestickan om det är kolvringar, sen borde det susa i oljelocket om det är ventilpackningar, samt att "leakdown testaren" kommer visa vars läckan är och hur stor läckan är på instrumenten.

If you want to win, You mustn't loose.


Sök