ZOiD skrev:
Hm, hade hoppts på lite seriösa svar. Att rekommendera en butik som ligger 50 mil bort enkel väg, och som tipsaren verkar ha samröre med, var inte vad jag hade hoppats på. Att bygga ljud i en bil tar ju inte bara några timmar så det medför ju övernattning för mig samt bensinpengar, en massa omkostnader som istället kan läggas på ljudet. Samma med alla PM jag fått från butiker som försöker pracka på mig aktiva baslådor för 1,500 kr och påstår att "detta är basen du letar efter". Egentligen borde jag hänga ut butikerna för bara för jag skriver att jag ingenting kan om billjud så är jag inte dum. Men tack för att ni har hört av er, då vet jag ju vilka butiker som jag inte ska vända mig till.
Sedan att tipsa om basar man anser vara "ok". Personligen så är jag bara ute efter det bästa man kan få för pengarna, men det kanske bara är jag som är funtad så?
Mitt konto kan avaktiveras.
Rätt montering och inställt med finess är mer värt än ett 10000:- dyrare system inkastat av en klåpare. (No offense Rikard Karlsson )
1000:- i bensin
1000:- för en natt på hotell
23000:- på bilstereo som ger dig ett leende på läpparna.
Det finns så sjukt många försäljare av bilstereo i detta avlånga land som inte kan leverera ett system och en installation värt namnet.
Många av dem florerar på olika forum och går över lik för ett sälj.
Hade jag varit i din sits hade min erfarenhet gett mig ett alternativ på 4-5 butiker som jag skulle kunna bege mig till för en affär.
Utöver dessa butiker så känner jag till kanske 10-15 privatpersoner som jag vet skulle göra mig nöjd.
Större är inte marknaden idag för att få ett riktigt bra OCH snyggt installerat system i Sverige.
Så i slutändan så är resan till och från dessa butiker ett äventyr i sig, och småpengar i din totala budget.
Sen om du väljer Helsingborg, Växjö, Trollhättan eller Stockholm som resmål spelar mindre roll, ta den stad som känns mest spännande för montörer finns av klass i samtliga. :-)