9 april 2013
Trådstartare
Tack för alla svar! Ber om ursäkt om detta inlägg dröjde, men jag har testat lite olika saker:
Jag testade att byta startmotor (fick tag i en billigt av en polare), det hjälpte inte.
Testade att köra med stereon urkopplad, det hjälpte inte heller.
Testade även att koppla bort minuskabeln varje gång jag ställde bilen (Biltemas snabbfästen var ganska smidiga), detta hjälpte inte heller.
Har nog laddat upp batteriet 5 gånger nu. Det tar cirka 1-1,5 veckor innan det är slut.
Som några av er sa så köpte jag ett nytt batteri idag (ville inte tro att det var batteriet när det var så pass nytt.)
Passade även på att mäta lite, verkar som om generatorn är kass? Men borde inte batteriet ladda ur fortare än 1-1,5 veckor med kass generator?
Alla dessa värden är med ett splitternytt 55Ah batteri från biltema:
Bilen avstängd (hade inte varit igång på ca 30 min): 12.5V
Bilen igång: 13,5V
Bilen igång och varvning (vet inte exakta varvtal då jag var själv och varvade inne i motorrummet, men borde varit ungefär 3000): 12,5V
Bilen igång med helljus, varningsblinkers, full fläkt, stereo och bakruta(samma värde när jag varvade): 12V
Inte fan borde väl spänningen sjunka när jag varvar?
Är det generatorn som är kass eller?
Tror jag skrev i tidigare inlägg att jag har bytt laddningsregulator, men lika bra att nämna det igen.
Om det är generatorn som är kass, finns det något mer jag kan göra? Eller är det bara att åka och köpa en ny/bättre beg?