3225
Sök

Quattro avstängning

215 Inlägg
8 april 2013
Danne_nkpg skrev:
Uppdaterar mitt svar lite!

Audi med längsmonterad motor = permanent fyrhjulsdrift med Torsen mittdiff.

Är du säker på det?

Det är väl drivning på alla hjul om det finns en viss grad av motstånd.

Min A4'a har torsen och går utan problem att köra i bilprovningens bromstester med bara fram eller bakhjul.
Men konstant driv på alla hjul skulle bilen hoppa ut ur rullarna.

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS

18 Inlägg
9 april 2013
damn_fast skrev:
Danne_nkpg skrev:

Är du säker på det?

Min A4'a har torsen och går utan problem att köra i bilprovningens bromstester med bara fram eller bakhjul.

Nej dom hoppar inte ut ur rullarna, jag frågade om det där när jag besiktade min förra a4a för dom körde precis upp en annan a4a på bromstesten och då fråga jag om dom verkligen fick göra det och då sa dom att det går med quattro, samt haldex och nått fler märke. och det han säger med längsmonterad motor = permanent fyrhjulsdrift stämmer!

Lastbilschaufför
257 Inlägg
9 april 2013
LowNcool skrev:
damn_fast skrev:
Danne_nkpg skrev:

Är du säker på det?

Nej dom hoppar inte ut ur rullarna, jag frågade om det där när jag besiktade min förra a4a för dom körde precis upp en annan a4a på bromstesten och då fråga jag om dom verkligen fick göra det och då sa dom att det går med quattro, samt haldex och nått fler märke. och det han säger med längsmonterad motor = permanent fyrhjulsdrift stämmer!

Det stämmer som du säger!

Jag frågade samma sak när besiktningen skulle ha upp min S6+ för första gången för mig på bromsprovaren och då fick jag till svar att det inte är något problem med det längre. Man var lite osäker men det var ingen vara och gick kanon att göra ett bromsprov smile

Mvh Danne

Four Rings To Rule Them All

215 Inlägg
9 april 2013
LowNcool skrev:
damn_fast skrev:
Danne_nkpg skrev:

Är du säker på det?

Nej dom hoppar inte ut ur rullarna

Hoppar den inte ur så är det väl fysiskt omöjligt att bilen driver på alla fyra hjul?

Är det inte så att den konstant driver på alla fyra hjul under vissa omständigheter?
Senast redigerat av damn_fast (9 april 2013)

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS

18 Inlägg
10 april 2013
damn_fast skrev:
LowNcool skrev:
damn_fast skrev:

Är du säker på det?

Nej dom hoppar inte ut ur rullarna

Hoppar den inte ur så är det väl fysiskt omöjligt att bilen driver på alla fyra hjul?

Är det inte så att den konstant driver på alla fyra hjul under vissa omständigheter?

Det är väl så på alla fyrhjulsdrivna bilar att den driver vänsterfram och högerbak så länge det inte spinner? Varför ringer du inte en audi återförsäljare istället?

Sök