3372
Sök

Blev med SAAB 90 idag...

Okunnig bilfantast
11 Inlägg
3 april 2013
Trådstartare
Helt ovetandes ringer polarna och säger att dom köpt en Saab 90, årsmodell -84, som rullat 13000 mil. Sitter just nu och förkovrar mig i information om detta något oväntade köp, och allt jag läser tyder på att bilen inte är ett så dåligt köp för den slant vi gav på auktion!

Då är min stora fråga efter ett antal google-sökningar, och trådsökningar: Finns det någon styling att köpa till en Saab 90? Vad finns det att göra för att piffa upp den?

Kollar i skrivande stund omkring på Garaget för att se de Saab 90 som finns reggade.
Senast redigerat av Holyhead (15 april 2013)

Friskt kopplat - hälften brunnet!

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
3 april 2013
det som passar 99 och og900 passar denna bil i stora drag.. polarn hade en 84:a var väll inget att säga om den..det var en saab så det dröjde inte länge innan lådan pajade i vanlig saab anda.

Kör fort så hinner inget hända...

Okunnig bilfantast
11 Inlägg
3 april 2013
Trådstartare
Blev felinformerad av kompisen som ringde, är en Ljusblå 86:a som rullat 11000 mil! Bör vara rätt låga miltal?
Letar information om billjud, men hittar inte mycket om Saab 90. Bör vara plats för i alla fall 3.5" i framdörrar, och i hatthyllan får man väl göra någon lösning...

4 767 Inlägg
3 april 2013
Såhär ska dom byggas smile
http://www.garaget.org/?car=49214

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Okunnig bilfantast
11 Inlägg
3 april 2013
Trådstartare
Grymt bygge, men känner att det är värt att kunna smälla in i alla fall 4 normalstora personer!
Bilen ska nog köras till polaren ikväll, så får se vad vi kommer fram till. Blir nog diverse tripper till Feltema, och dylikt, för att göra den lite kosmetiskt snyggare. Prestandan kommer vi väl inte att påverka i första taget, men det kommer väl klia i fingrarna efter ett tag...

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
3 april 2013
Vad ni än gör, förstör ej denna bil. Utan gör en hel renovering. För har den gått så lågt som din vän säger, så har dom gjort sig ett kap.

För ni kan få ut mer om den är helt original och så låga mil.

Lev livet, det kan ta slut fort

Forummoderator
17 996 Inlägg
3 april 2013
darkwizard skrev:
Vad ni än gör, förstör ej denna bil. Utan gör en hel renovering. För har den gått så lågt som din vän säger, så har dom gjort sig ett kap.

För ni kan få ut mer om den är helt original och så låga mil.

JA! Ni kan få ut bra med pengar för denna om ni snyggar till den till originalskick!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

huh?
10 427 Inlägg
3 april 2013
Airflow-kitet som finns till Saab 99 ska tydligen även passa Saab 90 smile

Var och köpte ett sånt kit för någon vecka sen för en polares räkning tongue (han har två 90:or på gården btw)

http://www.saabisti.fi/wp-content/uploads/2013/03/saab-90-lumikko-magazine-competition.jpg

Okunnig bilfantast
11 Inlägg
3 april 2013
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
JA! Ni kan få ut bra med pengar för denna om ni snyggar till den till originalskick!

Vad är bra med pengar? Snackar vi 30 000+?

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
3 april 2013
Holyhead skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Vad är bra med pengar? Snackar vi 30 000+?

Närmare 15000 till 20000 till rätt person.

Lev livet, det kan ta slut fort

Okunnig bilfantast
11 Inlägg
3 april 2013
Trådstartare
darkwizard skrev:
Närmare 15000 till 20000 till rätt person.

Då var det en väldigt bra affär! Får se vad som hittas på - blir nog en projekttråd här på forumet!

847 Inlägg
3 april 2013
Den här http://www.blocket.se/varmland?q=saab+9 … &md=th hade jag kunnat tänka mig. Hade jag haft råd skulle jag köpt den direkt och ställt undan på förvaring.

Okunnig bilfantast
11 Inlägg
5 april 2013
Trådstartare
mr_green skrev:
Den här http://www.blocket.se/varmland?q=saab+9 … &md=th hade jag kunnat tänka mig. Hade jag haft råd skulle jag köpt den direkt och ställt undan på förvaring.

Den är fin, men gillar inte färgen.

Vet med mig att 90an ska vara en blandning av Saab 99 och 900, dvs. 99 front och 900 bakdel. Vänster framdörr har rostat sönder, och verkar vara så illa däran att en reparation blir knepig. Undrar vilka sorts dörrar som passar? Vet med mig att 99ans dörrar passar, men gäller samma på 900?

5 111 Inlägg
5 april 2013
Alla tvådörrars 99/900 ska ha rätt dörrar.

Okunnig bilfantast
11 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
Satt ju ett kjolpaket på vid köp, och efter att fått identifierat på Saabturboclub.com-forumet så är det ett Airflow-kjolpaket. Bör väl passa till SAAB 99, som steifan nämner ovan.

Vad är det för prislapp på ett sånt kjolpaket? Såg någon tjomme på Tradera som försökte klämma 5000 kr ur ett airflow till SAAB 900!

111 Inlägg
17 april 2013
Har själv en 85'a som ska renoveras till nyskick. Med strax under 1500km (Ja, du läste rätt. kilometer) på mätaren. Stod i varmgarage från Mars 1986 till Juni 2012. Och gamlingen startade på tredje försöket.

Grymma bilar dessa saabar. Vill fan inte bli av men den men den ska iväg som examenspresent till en tjej med färsk körkort. RIP....lol

Sök