2707
Sök

Besiktning

Skrewdriver
48 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
Tjena tjena! Jag undrar om någon har en aning om i fall det går bra att besikta ett svensktreggat fordon utomlands? Min Mercedes har stått i Polen nu ett tag och besiktningsterminen har gått ut. Så att jag funderar på att besikta den där, men jag vet inte om man får det!

Bimmers of Sweden

6 Inlägg
18 april 2013
Nej, då BilProvningen har sålts ut så går det inte längre att besikta i utlandet.
Lagförslag är dock inlämnat till Regeringen.

Skrewdriver
48 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
BlackGold skrev:
Nej, då BilProvningen har sålts ut så går det inte längre att besikta i utlandet.

Aha okej. Tack för svaret! Så jag får väl åka en obesiktad bil till Sverige. Har man otur så lär man träffa på ett par gnälliga Poliser. Men egentligen bör dom inte bötfälla mig för det väl?

Bimmers of Sweden

6 Inlägg
18 april 2013
Då du teoretiskt sätt har rätt att föra ditt fordon den kortaste vägen till en besiktningsverkstad så ska det inte vara några problem. Dock så kan du inte korsa halva Sverige för att du vill göra besiktningen där du bor.

Skrewdriver
48 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
BlackGold skrev:
Då du teoretiskt sätt har rätt att föra ditt fordon den kortaste vägen till en besiktningsverkstad så ska det inte vara några problem. Dock så kan du inte korsa halva Sverige för att du vill göra besiktningen där du bor.

Förstår det! Men jag bor i Kalmar så att det lär inte bli någon fara att ta sig från Ystad. Men jag är tacksam för svaren!

Bimmers of Sweden

Vw trimmare
2 995 Inlägg
19 april 2013
BlackGold skrev:

Njae man hade det på prov i spanien där man under 2 veckor hade några svenskar som jobbade på spanska bilprovningsfirmor. Så någon bilprovning har aldrig funnits på "riktigt" utomlands än mindre i polen. Men du har rätt i att man har en motion inlämnad för att försöka få till bilprovning utomlands men att det skulle finnas i alla länder är önsketänkade.

6 Inlägg
19 april 2013
Du har rätt, men under de två veckorna så var BilProvningen fortfarande under statens ägande, om jag minns rätt. smile

3 059 Inlägg
19 april 2013
CreativeX skrev:
Men egentligen bör dom inte bötfälla mig för det väl?

Nu hänger jag inte med här?? Borde dom inte ge dig böter för att du kör obesiktad?? Varför borde dom inte det?

Skrewdriver
48 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
Smajly skrev:
CreativeX skrev:
Men egentligen bör dom inte bötfälla mig för det väl?

Nu hänger jag inte med här?? Borde dom inte ge dig böter för att du kör obesiktad?? Varför borde dom inte det?

Ja hur ska dom kunna bötfälla mig. Jag måste ju ta mig till bilprovningen..  Har ju inget annat sätt..

Bimmers of Sweden

3 059 Inlägg
19 april 2013
Nä jag bara undra.. Visst kan dom det och visst finns det andra sätt att få hem bilen.. Du har inga andra sätt men det finns.
Gäller ju att övertyga dom om att man har besiktningstid och är på väg, kortaste väg till närmaste bilprovning smile
Inte så svårt för dom att kolla på ett eller annat sätt, långsökt o tror inte dom kollar upp det men dom hade kunnat om dom orkat.
Senast redigerat av Smajly (19 april 2013)

Skrewdriver
48 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
Smajly skrev:
Nä jag bara undra.. Visst kan dom det och visst finns det andra sätt att få hem bilen.. Du har inga andra sätt men det finns.
Gäller ju att övertyga dom om att man har besiktningstid och är på väg, kortaste väg till närmaste bilprovning smile
Inte så svårt för dom att kolla på ett eller annat sätt, långsökt o tror inte dom kollar upp det men dom hade kunnat om dom orkat.

Hehe jag förstår dig precis. Finns många sätt att ta över bilen. Men tänker inte direkt hyra släp för att köra min bil till en besiktning! Får jag böter då har jag otur! smile

Bimmers of Sweden

3 059 Inlägg
19 april 2013
CreativeX skrev:
Smajly skrev:

Hehe jag förstår dig precis. Finns många sätt att ta över bilen. Men tänker inte direkt hyra släp för att köra min bil till en besiktning! Får jag böter då har jag otur! smile

Ja tuta o kör.. Hem kommer man alltid smile

1 160 Inlägg
19 april 2013
boka tid i ystad.problem löst

Skrewdriver
48 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
horbybonnen skrev:
boka tid i ystad.problem löst

Tänkt på det. Ystad besöker jag ganska ofta smile

Bimmers of Sweden

1 160 Inlägg
19 april 2013
du skrev ju att du skulle köra ystad till kalmar.även om bilen inte blir godkänd .så kan du köra en månad

Skrewdriver
48 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
horbybonnen skrev:
du skrev ju att du skulle köra ystad till kalmar.även om bilen inte blir godkänd .så kan du köra en månad

Jag vet. Men ska nog besikta bilen i Ystad lika bra det!

Bimmers of Sweden

194 Inlägg
19 april 2013
Bes den  i ystad sen är det toklungt i minst 1månad du kanske till och med klarar bes utan anmärkning cool

Sök