3248
Sök

Vad behövs göras för att byta b230f mot en b230 turbo?

119 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
#1
vad exakt behövs göras för att byta min b230f från -87 till min andra b230et -88 jag har allt som spridare, grenrör, avgas, ic, tryckrör/slangar, turbo, koppling osv...

kan jag använda min gamla kabelhärva? hur e det med boxar?

tacksam för svar mvh anton


Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
24 mars 2013
#2
vilket elsystem satt du på? 2,2  eller 2,4 ?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

1 679 Inlägg
24 mars 2013
#3
Äre samma elsystem så behöver du bara förlänga LMM kablarna,byta till turbo boxarna och fixa motstånd till spridarna smile


Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
24 mars 2013
#4
JimmyAndersson skrev:
Äre samma elsystem så behöver du bara förlänga LMM kablarna,byta till turbo boxarna och fixa motstånd till spridarna smile

Turbo boxarna ? ...

du menar tändboxen och bränsleboxen va?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

1 679 Inlägg
24 mars 2013
#5
Saab_Guden skrev:
JimmyAndersson skrev:
Äre samma elsystem så behöver du bara förlänga LMM kablarna,byta till turbo boxarna och fixa motstånd till spridarna smile

Turbo boxarna ? ...

du menar tändboxen och bränsleboxen va?

Precis smile
Boxarna tillhörande turbomotorn, enkelt sagt så blire turboboxarna för mig smile


119 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
#6
Lh 2,2 är det. Är det samma kontakter till dom boxarna?
Har ju kamaxelgivare istället för svänghjulsgivare har det nån betydelse?


Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
25 mars 2013
#7
de du behöver e att slänga dit en guldbox för tändningen
och chippa brännsleboxen skulle jag rekomendera smile

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

119 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
#8
Måste ja göra det? Kan ja inte få det att funka ändå? smile


119 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
#9
Nu är i alla fall den gamla motorn ur och den nya är snart klar smile


klabbarpan
3 041 Inlägg
24 april 2013
#10
Tja lånar denna tråden lite. Skall byta ut min motor mot en b230fk. Har boxar och allt. Att lmm får förlängas vet jag.
Men har som många fastnat med det här om spridarna. Sitter ju lågohm på turbomotorerna, kan jag montera högohm från ensaab 9000 tex och skippa motståndet? Har även ett par 444 högohm. Kan detta räcka?

Hoppas på svar, mvh


pim_pim
24 april 2013
#11
nixon89 skrev:
Tja lånar denna tråden lite. Skall byta ut min motor mot en b230fk. Har boxar och allt. Att lmm får förlängas vet jag.
Men har som många fastnat med det här om spridarna. Sitter ju lågohm på turbomotorerna, kan jag montera högohm från ensaab 9000 tex och skippa motståndet? Har även ett par 444 högohm. Kan detta räcka?

Hoppas på svar, mvh

Helt korrekt !

Bara dit med högomiga o gasa på! har gjort det där på en hel del gamle Volvos..

klabbarpan
3 041 Inlägg

Sök