3458
Sök

Volvo S40 2.0T, lågt laddtryck efter trimning

366 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
#21
Får testa att ställa skruva ut WG stången då.

A.Sörman
1 299 Inlägg
28 april 2013
#22
Det bästa måste ju va å ställa den till rätt grundladd först å sen se om det blir någon skillnad. 0.45 till 0.5bar brukar väll det liga på dessa.


366 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
#23
Har nu varit ute och ställt GLT fram och tillbaks.. Tog ner den så att den låg mellan 0.45-0.50.
Men då kom laddet vääääldigt sent, hade inte 0.5 förrens ~4500varv.
Va tvungen att backa ut den så mycket att "luckan" stod öppen lite hela tiden.

Vart ingen skillnad när jag koppla in MV igen, ladda 0.5 fortfarande. Testade både den gamla och "nya"..

Testade att skruva in den såpass långt att "luckan" va stängd och jag precis kunde trä på stången. Då laddade den 0.65-0.7 ungefär, men laddet kom då som vanligt. Likadant där, ingen skillnad med MV inkopplad.

Vad kan då vara felet?

Rejsa ?
2 959 Inlägg
28 april 2013
#24
zagzer skrev:
Har nu varit ute och ställt GLT fram och tillbaks.. Tog ner den så att den låg mellan 0.45-0.50.
Men då kom laddet vääääldigt sent, hade inte 0.5 förrens ~4500varv.
Va tvungen att backa ut den så mycket att "luckan" stod öppen lite hela tiden.

Vart ingen skillnad när jag koppla in MV igen, ladda 0.5 fortfarande. Testade både den gamla och "nya"..

Testade att skruva in den såpass långt att "luckan" va stängd och jag precis kunde trä på stången. Då laddade den 0.65-0.7 ungefär, men laddet kom då som vanligt. Likadant där, ingen skillnad med MV inkopplad.

Vad kan då vara felet?

Något i laddtrycksstyrningen eftersom den inte ökar laddet när magentventilen är inkopplad.

Autotech

366 Inlägg
29 april 2013
Trådstartare
#25
Men det lär väl inte vara meningen att den ska stå öppen på GLT eller?

366 Inlägg
29 april 2013
Trådstartare
#26
Har hittat problemet. Membranet i tryckklockan är trasigt..
Leta läckor på vakuumslangarna idag till och från MV. Testade att blåsa i dom så det inte satt nå skit och märkte att det blåste rakt igenom tryckklockan.

Vad är det då som gör att den öppnar överhuvudtaget? Avgastryck bara? Med tanke på att laddet inte skenar.
Senast redigerat av zagzer (29 april 2013)

366 Inlägg
29 april 2013
Trådstartare
#27
Fungerar en från en 12T som man spänner till rätt GLT? Kanske är för klen fjäder i en sådan?

Har hittar där dom säljer. Men kan va bra att veta så jag inte lägger pengar i onödan.
Senast redigerat av zagzer (29 april 2013)

354 Inlägg
29 april 2013
#28
zagzer skrev:
Fungerar en från en 12T som man spänner till rätt GLT? Kanske är för klen fjäder i en sådan?

Har hittar där dom säljer. Men kan va bra att veta så jag inte lägger pengar i onödan.

funkar ett tag sen får du psykbryt för att den inte håller laddet.. köp en tryckklocka till 14t direkt istället..
http://shopping.kinugawaturbo.com/turbo … i-1-1.aspx


366 Inlägg
29 april 2013
Trådstartare
#29
Bytte till en 12T tryckklocka ändå, Sålänge!

Har GLT 0.3 nu. Laddar 0.9, lite mer om man pressar (~1bar). Men som sagt, den orkar inte hålla laddet som föregående talare sa.

Men kör hellre med den sålänge som säkerhet. Då vet jag iallafall att motorn har ett tryck att falla tillbaks på utifall att nått skulle hända. Ny tryckklocka påväg hem!


Sök