3427
Sök

Tomgångs problem Porsche 911SC 1979

2 Inlägg
3 maj 2013
Trådstartare
Hej!

Är helt ny på detta forum och ny ägare till en Porsche 911SC från -79 men i bilen sitter en Carrera motor på 3,2L från -86 med uppdaterat bränslesystem vilket tydligen är en ganska vanlig ombyggnad på dessa bilar har jag hört?

Problemet är att den inte går på tomgång, det är inte det vanliga "vandrandet" som ju finns på dessa bilar utan den stannar. Den stannar också i lägre farter så fort man frikopplar, då dör den helt om man inte passar med gasen hela tiden.

Finns det någon på detta eminenta forum som har en aning om vad jag kan kolla på eller vem jag kan ta kontake med för att felsöka detta problem. Jag har fått tips om den sk tomgångsmotorn men den är det inte.

24 Inlägg
3 maj 2013
Du får nog vara lite mer specifik med uppgraderat bränslesystem. Har man bytt till insprut eller är det förgasare? Är det original bränslepump eller något vassare? Första tanken går till att justera in tändningen. Tänder den för sent eller för tidigt på låga varv så brukar tomgången bli lidande. Hostar den på låga varv? Dvs är det kännbara glapp i tändningen på låga varv?

Bäste vore om du kunde ladda upp ett klipp på hur tomgången låter/går på youtube eller soundcloud.

2 Inlägg
3 maj 2013
Trådstartare
Jag är ledsen men vad det är för uppgradering vet jag faktiskt inte... Men som jag förstår är det insprutning på den och den har orginal bränslepump. Ja den hostar och hackar på låga varv men som sagt inte alltid utan ungefär varannan gång. Var ute nu på lunchen med den och då gick den underbart, medan den igår gick illa som satan...

Ska se om jag kan få fram ett klipp med hur den låter..

Tack för ditt svar hittills, mycket tacksam för all hjälp jag kan få....

Sök