skulle ha igång den nu i vintras så när jag vred på efter 2 sec så sluta det vred om igen så sa det bara 1 klick vad fan kan det vara? säkring,startmotorn,jordning?
ps använder batteriladdare samtidigt som jag startade.
Mät först direkt på batteripolerna hur spänningen beter sig när du vrider nyckeln i startläge. Om spänningen håller sig över 10 V så kan du mäta nere på startmotorn, sätt minusmätpinnen på startmotorns hölje (ren metallyta) och plusmätpinnen på startmotorns solenoid där batterikabeln sitter fast. Skriv vilka mätvärden du får.
Om batteriet var helt urladdat från början så behövs en rejäl laddare (sån med starthjälp) för att kunna dra igång startmotorn om man försöker starta direkt när laddaren kopplas på, har man bara en laddare som ger typ 5-10 A så måste den kanke sitta kopplad ett par timmar innan det går att få bra fart på startmotorn.
jag menade om batteriet vart dåligt laddat kan det går det sönder i kyla elelr tappa all kraft så det behövs enorma mängder strömm för att väcka det igen
jag ger den mycket ström när jag startar den. använder 24v med starthjälp så den har alltid gått skitlätt när jag har använt den men nu kommer det bara ett litet jävla klick :S
Om det har använts 24 V starthjälp flera gånger på den bilen så finns ju risken att startmotorn helt enkelt har gått sönder, dessutom mår inte övriga elektriska komponenter bra.