3758
Sök

Problem med volvo 740in klickar 1 gång sen händer inget.

60 Inlägg
4 maj 2013
Trådstartare
tjenare, har en volvo 740.

skulle ha igång den nu i vintras så när jag vred på  efter 2 sec så sluta det vred om igen så sa det bara 1 klick vad fan kan det vara? säkring,startmotorn,jordning? sad

ps använder  batteriladdare samtidigt som jag startade.

139 Inlägg
4 maj 2013
kålen i startmotorn har nog fastnat eller ingen ström / dålig gjort på start motorn

460 Inlägg
4 maj 2013
vad har du för volt i batteriet när inte laddaren är på?

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

21 761 Inlägg
4 maj 2013
Mät först direkt på batteripolerna hur spänningen beter sig när du vrider nyckeln i startläge. Om spänningen håller sig över 10 V så kan du mäta nere på startmotorn, sätt minusmätpinnen på startmotorns hölje (ren metallyta) och plusmätpinnen på startmotorns solenoid där batterikabeln sitter fast. Skriv vilka mätvärden du får. smile

60 Inlägg
4 maj 2013
Trådstartare
startmotorn orkade inte dra runt utan att jag hade laddaren på. ska tittat på det imorgon

21 761 Inlägg
4 maj 2013
Om batteriet var helt urladdat från början så behövs en rejäl laddare (sån med starthjälp) för att kunna dra igång startmotorn om man försöker starta direkt när laddaren kopplas på, har man bara en laddare som ger typ 5-10 A så måste den kanke sitta kopplad ett par timmar innan det går att få bra fart på startmotorn. smile

139 Inlägg
4 maj 2013
sätt dit ett bra batteri och se om det blir bättre. har batteriet stått i kyla och inte vart 100% fullt försvinner strömmen ur det mkt fort

60 Inlägg
4 maj 2013
Trådstartare
drönirettab: jag har en laddare med starthjälp finns 12v och 24v finns att välja mellan http://image.made-in-china.com/2f0j00ce … D-520-.jpg det är den vi har.

tommy:det batteriet har varit ute  2 vintrar som vi haft bilen förra ägaren tog aldrig ut det

139 Inlägg
4 maj 2013
jag menade om batteriet vart dåligt laddat kan det går det sönder i kyla elelr tappa all kraft så det behövs enorma mängder strömm för att väcka det igen

60 Inlägg
4 maj 2013
Trådstartare
jag ger den mycket ström när jag startar den. använder 24v med starthjälp så den har alltid gått skitlätt när jag har använt den men nu kommer det bara ett litet jävla klick :S

139 Inlägg
4 maj 2013
mkt strömm länge. kolla tillslaget det är garanterat dör felet sitter och tillslaget sitter på startmotorn där sladdarna kopplas inn

21 761 Inlägg
5 maj 2013
Om det har använts 24 V starthjälp flera gånger på den bilen så finns ju risken att startmotorn helt enkelt har gått sönder, dessutom mår inte övriga elektriska komponenter bra. smile

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
5 maj 2013
Varför 24 Volt?
Nog för att Volvo producerar lastbilar med 24 volt. Men jag skulle då aldrig klämma
24 Volt i en PV

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Sök