2838
Sök

Lossa förarstol i Renault Megane RS 2011

103 Inlägg
25 maj 2013
Trådstartare
Skulle behöva lite tips om hur man kan lossa en förarstol?
Senast redigerat av te_wik (25 maj 2013)

Avstängd
10 388 Inlägg
25 maj 2013
zapp skrev:
Skulle behöva lite tips om hur man kan lossa en förarstol?

Råd;

Ordentlig rubrik. "Lossa förarstol i/på en "Märke" och "Modell" -"Årsmodell" "

Just nu är det ju rent omöjligt att ge dig något råd om hur du ska gå tillväga. Nämns ju inte ens i frågan i sig vilken bil det gäller.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Evildan
25 maj 2013
Verktyg att lossa förbandet med?
Spärr på stolen, bara glida ur den?
Rycka ur den med en bogserlina fäst i en lyktstolpe?
Dynamit?

Det är mina råd och jag garanterar att minst ett fungerar.

103 Inlägg
25 maj 2013
Trådstartare
Megane rs årsmodell 11 recaro stolar. smile

103 Inlägg
28 maj 2013
Trådstartare
Ingen som har någon ide?

528 Inlägg
28 maj 2013
Brukar inte vara så avancerat ditsatta. Betänkt dock att du garanterat borde lossa batterikablarna så att inte eventuell airbag och liknande får spel,  brukar vara fallet annars om man tar bort stolar på moderna bilar.  Jag tog ut stolarna i min Z3M från 98. De satt ju bara fastskruvade i skenan mot chassiet, typ. Ja, och så en del kablar till elen. Inte så värst avancerat, men som alltid när det gäller dyra bilar så är halva jobbet att först söka på google efter information om folk som gjort liknande jobb.  Det finns *Garanterat* info på nätet om hur folk bytt stolarna.  Jag hittade en väldigt information video på youtube till min bmw. Skitsmidigt när man sett det på video ngn gång. 
Och som sagt, glöm inte batteriet..  bättre att vara på säkra sidan.

103 Inlägg
28 maj 2013
Trådstartare
Skall bara lossa stolen lite så att jag kan komma åt och fästa ett 4 punktsbälte i där bälteshållaren sitter..så skall inte ta ut stolen ur bilen, behöver jag fortfarande lossa kablar etc då? Sen så har jag faktiskt inte hittat någon information alls om hur folk har gjort ;/... Testade att lossa stolen från chassiet men då lät det som att det satt en lös platta undertill dvs inte någon svetsad mutter som det satt fast i.. Så vågade inte lossa stolen hmm..

Sök