2578
Sök

laddtrycket sjunker, varför gör det så ??

247 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
#1
hej jag har en 740 turbo som jag har laddat 1.7 bar i. men en dag när den skulle ut och rastas va laddet bara 1.5 och sjuk snabbt till 1,3 och det hände varje gång man gasade mkt. nu en dag efter och efter en  massa gasningar går laddet upp till 0.7 och sjunker till 0.5 har kollat lite runt turbon och det ser ut som det ska.

#2573
1 489 Inlägg
15 april 2007
#2
Vad har du för saker i bilen ? Ladd på 1,7bar ? Känns mycket..

• Även den starka måste ta i när han skiter

247 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
#3
MarcusL skrev:
Vad har du för saker i bilen ? Ladd på 1,7bar ? Känns mycket..

jo det är för högt men det håller trodde jag aldrig. det är den ft motor ärsmodel vet jag inte sen e det 940 intercooler ock massa sånt från 940. känns mycke det kan du inte mena man kan inte böja sig framåt närman gaasar tonguelol

151 Inlägg
15 april 2007
#4
troligen är de någon slang. kolla alla slangar och slangklämmor.

152 Inlägg
15 april 2007
#5
1,7låter som sagt högt, hur mår turbon? kolla så inte wastegate staget knasar.

Insane Base

Jajjemen!
1 512 Inlägg
15 april 2007
#6
Det är inte så att du har spräckt intercoolern? Tror inte orginal ic:n pallar för de laddtrycket..

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

247 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
#7
Manne skrev:
Det är inte så att du har spräckt intercoolern? Tror inte orginal ic:n pallar för de laddtrycket..

intercoolern är inte paj den är lika funktionell som innan jag började ladda högt. och det är ingen slang hade det varit det hade nog laddet blivit ännu högre. och turbon glappar men det har den gjort hela tiden. den har absolut inte börjat glappa mer. och wg tror jag är ok. jag vet att grejerna inte ska hålla för 1.7 men det gör det tydligen hmm

Amatör
444 Inlägg
15 april 2007
#8
e det en slang eller klämma som lossnat får du sämre laddtryck


50 Inlägg
15 april 2007
#9
Funderar hur dina kolvringar mår efter 1,7bar i ladd, du kanske ska ta ett komp prov å berätta vad de ligger på, hadde samma tendens på min B23E med turbo, fungera bra i ett par veckor men sen gav kolvrigarna upp å hade 5.5 bar i komp, e vist inte gjorda för å varvas 9000varv å ladda 1,5bar varenda gång man e ute.

Som motor doktorn säger, att den e inte klar förens den flyger fram;) vill du ladda mycket skaffa bredbands knack sensor å ladda till den ger utslag, sänk lite på laddet å kör så de rycker :P

247 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
#10
snortiz skrev:
e det en slang eller klämma som lossnat får du sämre laddtryck

jaha men det e inte så att om det läcker ut ladd genom ett hål så fär wg mindre tryck och håller mer stängt?? rätta mej om jag har fel!

247 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
#11
om det hade  vatt kolvringarna.. vore inte laddet vatt dåligt hela tiden då och ett jävla tryck i vevhus ventilationen?


Sök