jag har en volvo 850 där jag har pressat i två st US Blaster X2-BASS på 2400watt. till dessa följer det ju med en uträknad låda för själva basen.
jag har bara placerat de två lådorna lite på måfå i skuffen, men har nu börjat bygga om skuffen för lite finare look. håller bla på att sänka ner slutstegen under plexiglas mm. och nu till själva dealen.
nu de senaste dagarna så har jag tänkt på att jag kanske vill visa upp dessa riktigt snygga aluminiumkorgar. mest för att få en maffig look. alltså att ha korgarna inne i skuffen med konan riktad mot baksätet. jag har ju sett att andra kör på samma princip. jag funderar på hur bästa sätt är att bygga, hur effekten blir och vad som är bra och tänka på. det kan bra gärna inte bara va att vända på bas elementet? är det ens rätt bas att bygga med?
säg gärna till om ni tycker att de låter galet. har enbart haft slutna lådor innan, färdiga o klara för att koppla in. men ville nu testa nått mer kreaktivt.
Det spelar ingen roll om du har magneten ut eller inte. Ljudet blir detsamma. Men man får ju ta med i beräkningen hur stor lådan ska bli när inte elementet tar upp nån plats.
// Gurra BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Vad driver du dom med för steg... Vill du bara visa magneten så är det bara att ha den utåt lr bygga en snygg låda med ett rejäl plexiruta... annars är ju glasfiber ett bra alternativ för den som har tid... mer byggmöjligheter men sämre volym uträkning..
så en låda i mdf eller liknande med lite mindre volym (omräknad) och sedan är de bara att montera med magneten utåt så är de klart?
Ja.
// Gurra BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Vad driver du dom med för steg... Vill du bara visa magneten så är det bara att ha den utåt lr bygga en snygg låda med ett rejäl plexiruta... annars är ju glasfiber ett bra alternativ för den som har tid... mer byggmöjligheter men sämre volym uträkning..
driver dem med US Blasters TWINFAN 1200 SE 2400W. japp det finns många olika möjligheter att bygga på. men vill inte ha mer plexiglas i skuffen. räcker med de som ligger i golvet. jag tänkte bygga en låda i spånskiva och tänkte sedan forma den lite roligare i glasfiber. funderar på båtplast kanske, polaren byggde med det och det funkade riktigt bra.
min största fundering låg mest i om man förlorade effekt i att rikta konan in i själva lådan