2908
Sök

Tut problem Passat 3c

47 Inlägg
26 maj 2013
Trådstartare
#1
Tja min tuta la av här om dagen den funkar med direkt ström på och säkringen är hel finns det något relä till tutan? Mvh Twimp

5 129 Inlägg
26 maj 2013
#2
Ja det ska finnas ett relä. Vet tyvärr inte vilket men de sitter under ratten. Har i alla fall för mig att de brukar klicka där när man tutar, om tutan är trasig smile annars hör man de ej wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

47 Inlägg
26 maj 2013
Trådstartare
#3
Det klickar ingenstans tyvärr.

47 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
#4
Ingen som vet vart relät sitter och vilket det är om det är flera i närheten?

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
28 maj 2013
#5
Står det inte i manualen till din bil var säkringen sitter?

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
28 maj 2013
#6
Det är ett jättevanligt problem på Passat att signalhornen lägger av. Antingen är det säkring eller signalhorn. Om det är en säkring som är trasig så bör den sitta i boxen som finnes i motorrummmet. Kommer inte håg den exakta placeringen. Jag har bytt ett par säkringnar samt signalhorn på just 3C smile

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

847 Inlägg
28 maj 2013
#7

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

47 Inlägg
29 maj 2013
Trådstartare
#8
Har testat direkt ström och dom funkar säkringen är hel.

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
29 maj 2013
#9
På min gamla 850 var sladden av bakom krockkudden i ratten, kan det vara något sånt då?

47 Inlägg
29 maj 2013
Trådstartare
#10
ja det kan det ju vara får ta en titt på det te helgen.

47 Inlägg
1 juni 2013
Trådstartare
#11
Hur får man loss ratten? Någon som vet?

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
2 juni 2013
#12
Twimp skrev:
Hur får man loss ratten? Någon som vet?

Dra upp och ut ratten så långt det går, vrid sedan ratten 90 grader åt något håll, då borde du se hål i rattens ovansida, där stoppar du in en mejsel så en hake släpper vid airbagen, vrid sedan ratten 180 grader och gör likadant igen så sak den vara loss. För att få loss sdjälv ratten sedan så behöver du en M12 XZN/Inbus

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

47 Inlägg
2 juni 2013
Trådstartare
#13
Okej tack för hjälpen får se om jag hittar något fel där=)

47 Inlägg
6 juni 2013
Trådstartare
#14
Tja har nu kollat bakom ratten säkring och relä men det funkar inte ändå. Tutan funkar med direkt ström. Vad kan då felet vara

21 761 Inlägg
6 juni 2013
#15
Kolla hur reläspolen är kopplad, dvs vilken som är plus och minus. Sedan kopplar du direktplus och jord på reläspolen för att se att relät verkligen fungerar. smile

Hur relät styrs på din bil vet jag inte, men det vanligaste på bilar generellt är väl att tutknappen i ratten ger jordsignal.


Sök