3043
Sök

BMW (E23) startar ej, bara hostar till. tänder på vissa tändhattar och vissa inte. Fördelarlocket?

242 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
trucker1 skrev:
Jag har flera kartonger med boxar o dyl,vissa nya.Om det är så att du behöver nåt o prova med.
Har för mig att det går bra att byta komponenter även i dessa äldre boxar.
Har meckat en hel del med att byta prylar i nyare boxar (typ slutsteg o dyl)

Kolla var du har för signal på spridarna som funkar

Vad menar du med signal, då måste jag väl ha ett oscilloskop? Det skulle vara jättebra om jag kunde få testa med ett fungerande, nr på styrenheten är 0280 001 108 hoppas du har den eller att det passar med någon annan. eventuellt att du kan laga den som sitter i nu. Har du möjlighet att jag kommer imorgon?

41 Inlägg
10 juni 2013
Jag kan kolla efter box om jag hinner,ang koll av spridare så kolla volt med tändning på samt när du kör på start,
Jag tror ändå på pumpen,det går inte att avgöra om den är ok med att den "pumpar",din ska ligga 2,3-2,7 bar.
Allt under det blir error på spridare.

242 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
trucker1 skrev:
Jag kan kolla efter box om jag hinner,ang koll av spridare så kolla volt med tändning på samt när du kör på start,
Jag tror ändå på pumpen,det går inte att avgöra om den är ok med att den "pumpar",din ska ligga 2,3-2,7 bar.

Ok då ska jag testa med en tryckmätare också!

242 Inlägg
11 juni 2013
Trådstartare
trucker1 skrev:

Testade pumpens tryck idag och det var 2.6 bar! har du kikat efter styrboxen?

MVH Petter

242 Inlägg
12 juni 2013
Trådstartare
hangman skrev:
Scaniac skrev:
BMW635_Robban skrev:
Hade en 728 -81. Hade liknande fel som beskrivs ovan. Fick aldrig ordning på den. Sålde den för 800kr....tror det var luftmassamätaren...

Ajdå, Hoppas jag får ordning på det här jäkla strulet:/

Försök när du har tid, skiter det sig totalt får du bygga om och sätta förgasare ( funkar precis lika bra )

testade att byta kontakter med de som fungerade och inte, men konstigt nog  blev inget tändstift blött men ändå hostade bilen till en gång. det är i princip bara styrenheten jag har kvar att testa.

41 Inlägg
13 juni 2013
Hittade tyvärr ingen med rätt nr sad

Sök