Kör en 93 aero -04 med maptun steg 2 och tänkte bara göra en lite grov kontroll av stift och kompression (då jag har tidigare haft, och har, lite problem med små spikningar när den laddar "fullt" ut.
Fick runt 13 BAR på varje cylinder. 1a cylindern gick till 13 först, dom andra (2-4) "poppade" till och hamnade runt 11 första gången för att sedan öka till 13 den andra gången - är det normal? Detta utfördes på en kall motor och jag gissar det var därför dom inte alla gick jämna första rundan. Motorn fick vrida runt 5 gånger vid varje cylinder.
Utförde detta med en av biltemas komp. verktyg - vet att den inte ger exakt men vill veta så alla ger samma kompression och inte diffar något stort med varandra.
Sedan till stiften; har aldrig haft problem med dom men är lite fundersamma över den gula färgen....dom är inte blöta eller dränkta med bensin. Kolla på bilderna - ni har säkert bättre koll.