2736
Sök

Koppla framhögtalare till steg

76 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
Tjena, har kopplat in ljudet i bilen.
har följande:

Magnat Rock 8000 steg
6x9:or samt 12" Baslåda som jag kör på steget. Har dock en kanal ledig.

Nu undrar jag om jag kan köra mina framhögtalare på stegets sista kanal? Alltså köra två högtalare på en kanal? Går det? Varje kanal ger 110W RMS. Högtalarna fram är Infinity 6.5:or vardera på 60W RMS. Kan man koppla på detta sätt? Hur påverkas Ohm-talet? Impedans?

Uppskattar svar.

Mvh

med lem
1 925 Inlägg
17 april 2007
det blir nog inte så bra om du gör det,,,dels får du båda fronthögtalarna på samma sida..dels blir det olika impedans på högtalarna,

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

76 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
Egna åsikter? hur skall man göra? Köra ett till steg eller ?

Kettunen
17 april 2007
Kör ett steg till-
Det finns musik som kräver att man ska ha right & left högtalare. Du blir bara missnöjd sen. Tex. hårdrock brukar ju ha ena högtalaren hör man mycket gitarr i & den andra trummor & sång

76 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
Yes Yes, jag hänger med på noterna. blir ett projekt framöver. Tackar för svaren.

Ha det göttt

542 Inlägg
17 april 2007
Jag skulle brygga basen på två kanaler om det fungerar och köpa ett till steg till framsystemet. Eller köra framsystem och rearfill på Magnat och köpa ett nytt steg till basen.

76 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
Ja visst, har redan haft en tråd just angående bryggning av en 4ohms bas. Steget är klarar 4ohm i bryggat läget. har fått många svar om att det GÅR att bryggkoppla den på steget. Tror att jag bryggar så länge jag inte införskaffat ett nytt steg.

Sök