den jag har är vanliga 1,4liters på 60hk
finns även som 1.0l
lupon såldes med 1.4liter 16v oxå på 75hk
skulle nog hoppa 1.0:an för det känns lite för tråkigt
1,4 är verkligen inte slö utan helt okej och den är nog medelpigg
sitter endå och åker chippade volvosar normalt sätt och endå blir den inte tråkigt slö
att tycka att en golf är bättre pga den är rymligare har inte provat en arosa/lupo för dom är faktist inte alls små innuti
jag är 183 och jag sitter helt okej och jag kan sitta i framsätet och kliva direkt och sätta mig bak och fälla ner sätet visst det är inte jätte gott om plats men 4vuxna åker man utan några större problem
Enda anledningen att välja lupon är att den har större motor fast det är den som är mest känd för att ha problem med motorn samtidigt
jag satt och letade en liten billig bil till tanten och råkade snubbla på Arosan på tradera
så jag visste istort sätt inte vad jag köpte.
dom hade gjort ett ganska stort antal försök att bes den men avgasvärdena gjorde att dom inte fick igenom den.
Men jag hittade felet när jag körde iväg med den och la i 2:an för man hörde att katen hade ramlat isär och fastnat i avgassystemet.
en ny kat från en 940gl och bilen gick igenom bes
man får väll räkna mellan 10-20k för en fungerade bes Seat arosa
personligen skulle jag åka ner till tyskland för du får hem en 1.4liter 3cyl tdi på 75hk för samma pengar som du får en bensinare i sverige för
min är i rätt risit skick men helt klart värt pengarna
på kort så ser den väldigt bra ut men börjar man titta så ser man rost och skit lite överallt
men det är bara en slit och slängbil med liten personlig skruv på
till sommarn blir det nog 17" istället om jag hittar några vättiga fälgar
fick bli riktigt smala 155/65-14 dubbfritt på vintern och hoppas att det inte blir för fult för 15" vinterdäck gick inte att uppbringa till den med den profilen man behöver ha för att det inte ska ta i överallt