3734
Sök

Växellåda koppling osv

105 Inlägg
26 juni 2013
Trådstartare
tjenare idag rasade lådan på bilfan.
då tänkte jag om de är något man borde byta i samband förutom koppling tryckplatta och slavcylindern.
och fall man möjligtvis skulle kunna uppgradera lådan då jag funderar på en viggenkoppling å sen lite trim i motorn och vill ju så klart att de ska hålla smile

mvh jocke

8 Inlägg
26 juni 2013
haha de var ju inge fel på saab,s växel lådor sa du ju wink välkommen till klubben!

volvo<3

105 Inlägg
27 juni 2013
Trådstartare
haha de har jag då aldrig sagt men har däremot sagt ALDRIG VOLVO wink

342 Inlägg
27 juni 2013
Får man fråga bara hur du rasade lådan? var det vid en burnout?

Har själv kört 5000 mil med steg 4 och lådan ej rasad ännu så är lite nyfiken bara hur man bär sig åt smile

5 710 Inlägg
28 juni 2013
Jockew93 skrev:
och fall man möjligtvis skulle kunna uppgradera lådan då jag funderar på en viggenkoppling å sen lite trim i motorn och vill ju så klart att de ska hålla smile

mvh jocke

Klart att det går att uppgradera lådan.....men det kostar.
Hur mycket pengar vill du lägga?

MVH Jonas
..............

1 938 Inlägg
28 juni 2013
olof102 skrev:
Får man fråga bara hur du rasade lådan? var det vid en burnout?

Har själv kört 5000 mil med steg 4 och lådan ej rasad ännu så är lite nyfiken bara hur man bär sig åt smile

28000 mil senare rasade min när jag körde över ett brunnslock med enbart lätt gaspådrag på väg hem från affären, en gammal 9-3 2.0t som inte levt något hårt liv.
Ibland krävs inte mer än otur, lådorna är måndagsexemplar på vissa bilar.

105 Inlägg
1 juli 2013
Trådstartare
bilen har ju gått 29 tusen nu och har blivit lite burnouts osv men nu hade jag precis tankat å gasade på lite för jag var stressad så bara small de till men har känt under en längre tid att den är på väg att gå sönder då de lät illa när ja växlade osv.
men jag undrar om de är värt å renovera eller köpa från tex bildelsbasen och sedan uppgradera och jag lägger gärna inte mer än 10 000 och då är koppling slaven å växellådan med räknat.

Sök