2459
Sök

Extern WG som inte vill öppna?? volvo 740 16v turbo!!

OVERBOOSTED
852 Inlägg
11 juli 2013
Trådstartare
#21
Boostrider skrev:
jh-hindersson skrev:
Tomas_H skrev:

Jaha, det var en annan femma. Läste bara dom nya inläggen.

ok förstod nästan de tongue

men du vet inte va de kan va för fel? måste fixa de innan den 20 då ja ska köra drifting, och vill inte ha skenande ladd då..

Kollade bilden på ditt grenrör och wastegaten sitter väldigt långt från kollektorn. Sätt den så nära de går och försök få flödesriktningen in i wastegaten.

Annars kanske det är läkage i membran/bussningar?

jag ska prov trycka den i morgon igen men under vatten, så man ser om de bubblar nått sen plocka isär den o täta med loctite om de läcker..

han som hade den innan hade ju inte nått problem med laddet? men han hade ju en 50mm WG.. men åter kommer i morgon med resultat smile

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

Försöker iaf
1 998 Inlägg
11 juli 2013
#22
jh-hindersson skrev:
Boostrider skrev:
jh-hindersson skrev:

ok förstod nästan de tongue

men du vet inte va de kan va för fel? måste fixa de innan den 20 då ja ska köra drifting, och vill inte ha skenande ladd då..

Kollade bilden på ditt grenrör och wastegaten sitter väldigt långt från kollektorn. Sätt den så nära de går och försök få flödesriktningen in i wastegaten.

Annars kanske det är läkage i membran/bussningar?

jag ska prov trycka den i morgon igen men under vatten, så man ser om de bubblar nått sen plocka isär den o täta med loctite om de läcker..

han som hade den innan hade ju inte nått problem med laddet? men han hade ju en 50mm WG.. men åter kommer i morgon med resultat smile

Han kanske körde med en mindre turbo så de blev mer mottryck i grenröret.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

OVERBOOSTED
852 Inlägg
11 juli 2013
Trådstartare
#23
Boostrider skrev:
jh-hindersson skrev:
Boostrider skrev:

Kollade bilden på ditt grenrör och wastegaten sitter väldigt långt från kollektorn. Sätt den så nära de går och försök få flödesriktningen in i wastegaten.

Annars kanske det är läkage i membran/bussningar?

jag ska prov trycka den i morgon igen men under vatten, så man ser om de bubblar nått sen plocka isär den o täta med loctite om de läcker..

han som hade den innan hade ju inte nått problem med laddet? men han hade ju en 50mm WG.. men åter kommer i morgon med resultat smile

Han kanske körde med en mindre turbo så de blev mer mottryck i grenröret.

jag har för mig han körde med samma en t70..

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

Försöker iaf
1 998 Inlägg
11 juli 2013
#24
jh-hindersson skrev:
Boostrider skrev:
jh-hindersson skrev:

jag ska prov trycka den i morgon igen men under vatten, så man ser om de bubblar nått sen plocka isär den o täta med loctite om de läcker..

han som hade den innan hade ju inte nått problem med laddet? men han hade ju en 50mm WG.. men åter kommer i morgon med resultat smile

Han kanske körde med en mindre turbo så de blev mer mottryck i grenröret.

jag har för mig han körde med samma en t70..

Vad har du för nippel på insuget? Originalnipplarna är väl typ 3mm invändigt. Den måste iasåfall bytas ut tongue

Annars lär de vara wastegaten som kukar.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

OVERBOOSTED
852 Inlägg
11 juli 2013
Trådstartare
#25
Boostrider skrev:
jh-hindersson skrev:
Boostrider skrev:
Han kanske körde med en mindre turbo så de blev mer mottryck i grenröret.

jag har för mig han körde med samma en t70..

Vad har du för nippel på insuget? Originalnipplarna är väl typ 3mm invändigt. Den måste iasåfall bytas ut tongue

Annars lär de vara wastegaten som kukar.

har svetsat fast en nippel på tryckröret ca 10cm från turbon, den är ca 8mm invändig o så har ja en 8mm slang 45cm lång där i mellan..

ja är ju nått skit fel med den wg hmm elle nått annat..

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

7 274 Inlägg
11 juli 2013
#26
Vad är det för wg? En billig kina leksak kan kärva så den inte öppnar och stänger ordentligt.


klabbarpan
3 041 Inlägg
11 juli 2013
#27
Tja har samma problem som ts. Min wg vägrar öppna. Spelar det någon roll om anslutningen till första nippeln sitter innan spjället eller efter?
Har den jusst nu efter i insuget.


OVERBOOSTED
852 Inlägg
11 juli 2013
Trådstartare
#28
Brains skrev:
Vad är det för wg? En billig kina leksak kan kärva så den inte öppnar och stänger ordentligt.

ja de är en 40mm HKS kopia, men tror ja har hittat felet, satte tryck på den under vatten o de läckte lite (väldigt lite) mellan själva membranet. så jag har tätat där nu o de läcker inget smile

men jag såg att fjädern var gul markerad så om man kollar på den tabellen Boostrider visade tidigare så ska de va antingen en 0,19bar, 0,28bar, 0,83bar, 0,92bar, 1,39bar, 1,57bar fjäder så frågan är om de sitter fel fjäder i? hmm

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

OVERBOOSTED
852 Inlägg
11 juli 2013
Trådstartare
#29
nixon89 skrev:
Tja har samma problem som ts. Min wg vägrar öppna. Spelar det någon roll om anslutningen till första nippeln sitter innan spjället eller efter?
Har den jusst nu efter i insuget.

den ska sitta så nära turbon som möjligt smile

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

Försöker iaf
1 998 Inlägg
12 juli 2013
#30
jh-hindersson skrev:
Brains skrev:
Vad är det för wg? En billig kina leksak kan kärva så den inte öppnar och stänger ordentligt.

ja de är en 40mm HKS kopia, men tror ja har hittat felet, satte tryck på den under vatten o de läckte lite (väldigt lite) mellan själva membranet. så jag har tätat där nu o de läcker inget smile

men jag såg att fjädern var gul markerad så om man kollar på den tabellen Boostrider visade tidigare så ska de va antingen en 0,19bar, 0,28bar, 0,83bar, 0,92bar, 1,39bar, 1,57bar fjäder så frågan är om de sitter fel fjäder i? hmm

Den tabellen jag visade gäller min precicion 39mm. Så nån kinagrej lär nog inte ha samma saker.
Sen har jag fem olika fjädrar som kan blandas lite men varandra. Därför kan jag välja mellan så många olika laddtryck.

Sitter en grön, en röd och en grå fjäder i den vilket motsvarar 1,12bars laddtryck

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

OVERBOOSTED
852 Inlägg
12 juli 2013
Trådstartare
#31
Boostrider skrev:
jh-hindersson skrev:
Brains skrev:
Vad är det för wg? En billig kina leksak kan kärva så den inte öppnar och stänger ordentligt.

ja de är en 40mm HKS kopia, men tror ja har hittat felet, satte tryck på den under vatten o de läckte lite (väldigt lite) mellan själva membranet. så jag har tätat där nu o de läcker inget smile

men jag såg att fjädern var gul markerad så om man kollar på den tabellen Boostrider visade tidigare så ska de va antingen en 0,19bar, 0,28bar, 0,83bar, 0,92bar, 1,39bar, 1,57bar fjäder så frågan är om de sitter fel fjäder i? hmm

Den tabellen jag visade gäller min precicion 39mm. Så nån kinagrej lär nog inte ha samma saker.
Sen har jag fem olika fjädrar som kan blandas lite men varandra. Därför kan jag välja mellan så många olika laddtryck.

Sitter en grön, en röd och en grå fjäder i den vilket motsvarar 1,12bars laddtryck

okok smile men de gula på min måste ju betyda nått? finns de nån tabell till min tror du?

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

7 274 Inlägg
12 juli 2013
#32
Trycktesta wgn och se om den öppnar riktigt då och vid vilket laddtryck.


OVERBOOSTED
852 Inlägg
12 juli 2013
Trådstartare
#33
Brains skrev:
Trycktesta wgn och se om den öppnar riktigt då och vid vilket laddtryck.

som ja skrev på första sidan>>
(har provtryckt WG:n med en kompressor o den börjar öppna vid 1,2bar och är fullt öppen vid 1,5bar
vet att avgas trycket hjälper till att öppna WG:n..)

https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98061/98061-277faf60602c223b0a2e15e5e17fcf51.jpg

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

424 Inlägg
12 juli 2013
#34
Om den öppnar vid 1,2 får du utgå från att den gör det när du kör också. Köpte en 1 bars fjäder som inte öppnade visade sig att den öppnade vid 3 när man testade med kompressor. Bytte till en riktig 1bars fjäder som öppnade vid 1 bar både med kompressor samt på bilen. (toyota supra)

OVERBOOSTED
852 Inlägg
12 juli 2013
Trådstartare
#35
meatos skrev:
Om den öppnar vid 1,2 får du utgå från att den gör det när du kör också. Köpte en 1 bars fjäder som inte öppnade visade sig att den öppnade vid 3 när man testade med kompressor. Bytte till en riktig 1bars fjäder som öppnade vid 1 bar både med kompressor samt på bilen. (toyota supra)

ok men hjälper inte avgastrycket till att öppna ventilen?

får annars montera min interna klocka (org 740 turbo)

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

OVERBOOSTED
852 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
#36
har fått ner laddet nu till stadiga 1bar hjälpte att ta isär WG:n och tätan och fixa ett litet avgasläckage. smile

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893


Sök