3561
Sök

Motorbyte volvo 850

41 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
#1
Tjenare!

Har en volvo 850 -95 med b5252s motorn men eftersom den motorn inte är ett dugg rolig + att den gått väldigt långt så tänkte jag stoppa i en b5254s istället. Tänkte höra om någon vet om man behöver byta mycket när det gäller motorstyrningen, pratat med några och dom trodde bara jag behövde byta boxarna och kanske nån givare, och jag vet att jag inte kan regga in den med ny motor men jag tror inte bilprovningen tänker på att jag bytt motor för dom är ganska lika. men som sagt skriv gärna vad som behöver bytas! Glt motorn är en 94b och är helt komplett.

tack på förhand! smile


8 259 Inlägg
6 november 2011
#2
Du lär byta hela kabelhärvan till motorn inklusive styrboxar då 10 och 20V inte har samma sprut.


41 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
#3
Marlboroman skrev:
Du lär byta hela kabelhärvan till motorn inklusive styrboxar då 10 och 20V inte har samma sprut.

Okej, Inget mer altså?


8 259 Inlägg
7 november 2011
#4
Det är väl glt's lmm om du inte redan har den som behövs också. Annars är det bara att plugga i och köra


41 Inlägg
7 november 2011
Trådstartare
#5
Marlboroman skrev:
Det är väl glt's lmm om du inte redan har den som behövs också. Annars är det bara att plugga i och köra

Den har jag, allt komplett! Tack för svaret! smile


3 354 Inlägg
7 november 2011
#6
ps var beredd på problem om länsman eller Bilprovningen ser bytet
Senast redigerat av Seth (7 november 2011)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Det finns alltid en lösning!
33 Inlägg
9 november 2011
#7
Den risken är väl rätt liten? Så länge man inte har kvar original kåpan för tändstiften Seth?


41 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
#8
Seth skrev:
ps var beredd på problem om länsman eller Bilprovningen ser bytet

Som Asvensson skrev: det är nästan bara tänstiftskåpan som skiljer och att toppen är lite större.


41 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
#9
Marlboroman skrev:
Du lär byta hela kabelhärvan till motorn inklusive styrboxar då 10 och 20V inte har samma sprut.

Går det köra med 10v sprutet på 20v motorn? det är väll bara toppen som skiljer?

tack på förhand!


8 259 Inlägg
9 januari 2012
#10
B14sK skrev:
Marlboroman skrev:
Du lär byta hela kabelhärvan till motorn inklusive styrboxar då 10 och 20V inte har samma sprut.

Går det köra med 10v sprutet på 20v motorn? det är väll bara toppen som skiljer?

Ja, det är möjligt, men vill man ha ut hästarna som skiljer mellan 10 och 20V så lär man har glt'ns styrsystem


41 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
#11
Marlboroman skrev:
B14sK skrev:
Marlboroman skrev:
Du lär byta hela kabelhärvan till motorn inklusive styrboxar då 10 och 20V inte har samma sprut.

Går det köra med 10v sprutet på 20v motorn? det är väll bara toppen som skiljer?

Ja, det är möjligt, men vill man ha ut hästarna som skiljer mellan 10 och 20V så lär man har glt'ns styrsystem

ok, tackar!


82 Inlägg
16 juli 2013
#12
Tja, vill tillägga att jag vet om att det är en gammal tråd! Men provar ändå!

Hur gick det med bytet? Sittera nämligen i samma sits och fanskapet startar inte. Får ingen gnista.
Vad och hur mycket ersattes med GLT:ns kablage etc. ?

Önskar gärna svar.

41 Inlägg
17 juli 2013
Trådstartare
#13
Vonsmile skrev:
Tja, vill tillägga att jag vet om att det är en gammal tråd! Men provar ändå!

Hur gick det med bytet? Sittera nämligen i samma sits och fanskapet startar inte. Får ingen gnista.
Vad och hur mycket ersattes med GLT:ns kablage etc. ?

Önskar gärna svar.

Hejsan!

Det blev aldrig något motorbyte då jag inte tyckte det var värt allt jobb så jag vet faktiskt ingenting om det längre.

Mvh Jonathan



Sök