3959
Sök

Min 740 startar ej och har givare sönder och brustna slangar

114 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
#1
Hej! B230E

Jag gled på blocket igår och såg en 740 gratis och jag gick hämtade den! problemet var att den inte startade. 745 GLE

Efter lite tid på plats med startkablar/gas ville den inte igång. vi bogserade den och jag testade att slänga i 2an och då puttrade den igång! sen när vi kom hem så ville den inte starta med startmotorn.

På bilden ( som är lånad ) nr 3, är sönder bara bruten i mitten!

Vad heter den och vart kan jag köpa den? något annat som jag ska kolla på då bilen har stått sen maj och enligt förra ägaren så blev bilen bara mer och mer svår startad!

http://imageshack.us/photo/my-images/543/img0433r.jpg/?sa=0


336 Inlägg
15 juli 2013
#3
sjufördiii mikko!! wink haha... hur gick den när du fick igång den? min starta inte heller av sig själv heller och där va batteriet kass. soppapumpen? e ju standard 740 så du kanske uteslutit de redan men endå haha tongue


8 Inlägg
15 juli 2013
#4
The typical Mikko : Klagar på Volvo , 3 av 5 (?) st har varit Volvo

114 Inlägg
16 juli 2013
Trådstartare
#5
hahah, tror jag hittade felet på den! Från fördelare pumpen går det 4st bensa slangar till spridare/insuget, i anslutningen där läcker det satan så 2an får knappt ngn bensin tongue Man bogserar igång den haha

Kim 4/10 är volvos Men denna fick jag gratis och dem andra har jag harft för att misshandla mer eller mindre tongue

Ngn som kan hitta en sprängskills på insuget/spridare så jag ser vad jag ska köpa ??? smile


114 Inlägg
16 juli 2013
Trådstartare
#6
Nr 6 på denna bild, vilka är packningarna där`????

http://www.google.com/imgres?q=insug+b2 … ,s:0,i:180


Malte
269 Inlägg
17 juli 2013
#7
Klart Mikko ska ha sig en gratis 740 !


114 Inlägg
17 juli 2013
Trådstartare
#8
Yo skrev:
Klart Mikko ska ha sig en gratis 740 !
Klart pågen ska wink


98 Inlägg
18 juli 2013
#9
samma fel som jag hade , för mig var det hallgivaren som va kass smile


114 Inlägg
18 juli 2013
Trådstartare
#10
BHD skrev:
samma fel som jag hade , för mig var det hallgivaren som va kass smile
aa okej! smile

Jag har bytt spridar packningarna, toppackning och ventil samt insug och grenrörs packningarna tongue
blev en massa bytta saker!
blir ännu fler saker gjorda imorgon, som bensin slangar då jag såg idag att dem vart brustna...... hmm
600kr/st nya hos volvo så får bli beggade!



Sök