3801
Sök

Dåligt laddtryck 850 t5

25 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
#1
Har chippat bilen hos BSR och enligt dem borde den ladda runt 1.1 om jag minns rätt.

Just nu laddar den rent 0,6-0,7 på växel 1-3 och kommer upp i ca 0,8 på 4an och 5an.. kollat vacumslangar men inte hittat något fel..

Av vad jag läst runt kan det vara magnetventilen eller wastegaten? någon som har tips? hur ska man kolla detta?

Bsr skulle väll ha 3000kr bara för en felsökning. Tkr det är sjukt dålig stil att bara skicka iväg en bil som inte går som den ska när man betalat dem för trimning.. men men

MVH
Senast redigerat av klacko (15 april 2013)


8 252 Inlägg
15 april 2013
#2
Enklaste är väl att ta tag i stången på wastegaten. Kan du dra ut den utan att behöva ta i rejält så är fjädern i wastegateklockan slut.


168 Inlägg
15 april 2013
#3

3 860 Inlägg
15 april 2013
#4
MVär ju ett vanligt fel annars, den kostar ju inte så mycket heller så den kan man ju kolla innan man skickar den på en dyr felsökning isf..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

25 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
#5
inte samma symtom Linus smile

inuzen skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=204747

Google är din vän anton! smile


25 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
#6
Marlboroman skrev:
Enklaste är väl att ta tag i stången på wastegaten. Kan du dra ut den utan att behöva ta i rejält så är fjädern i wastegateklockan slut.

Vart kan man få tag i en ny sådan?


25 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
#7
kostar en sådan? hittar ingen online??
spokenratt skrev:
MVär ju ett vanligt fel annars, den kostar ju inte så mycket heller så den kan man ju kolla innan man skickar den på en dyr felsökning isf..


618 Inlägg
15 april 2013
#8
Slå in regnumret på bildelsbasen och sök på magnetventil.

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
18 april 2013
#9
Om du kört länge med samma magnetventil på ett visst laddtryck så kan det bli svårt för ventilen att passera tidigare laddgräns om du sedan chippar bilen. Det blir en "tröskel" som den måste ta sig över...

Men det behöver ju inte vara det som är felet. Du kan ju börja med att kika på wastegaten. Det kostar ju ingenting smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

25 Inlägg
1 juli 2013
#10
Marlboroman skrev:
Enklaste är väl att ta tag i stången på wastegaten. Kan du dra ut den utan att behöva ta i rejält så är fjädern i wastegateklockan slut.

Jag har lite samma problem jag har bytt mv o alla tryckslangar +wg o forfarande ingen skildnad  min e steg 3 chippad på bsr med 3" downpipe o hela vägen bak imorrn ska jag plocka bort katten o kolla om det blir någon skildnad

Mr-Sniper Racing
!! Stockholm !!

25 Inlägg
18 juli 2013
Trådstartare
#11
Mr-Sniper skrev:
Marlboroman skrev:
Enklaste är väl att ta tag i stången på wastegaten. Kan du dra ut den utan att behöva ta i rejält så är fjädern i wastegateklockan slut.

Jag har lite samma problem jag har bytt mv o alla tryckslangar +wg o forfarande ingen skildnad  min e steg 3 chippad på bsr med 3" downpipe o hela vägen bak imorrn ska jag plocka bort katten o kolla om det blir någon skildnad

Blev det någon skillnad?


25 Inlägg
19 juli 2013
#12
klacko skrev:
Mr-Sniper skrev:
Marlboroman skrev:
Enklaste är väl att ta tag i stången på wastegaten. Kan du dra ut den utan att behöva ta i rejält så är fjädern i wastegateklockan slut.

Jag har lite samma problem jag har bytt mv o alla tryckslangar +wg o forfarande ingen skildnad  min e steg 3 chippad på bsr med 3" downpipe o hela vägen bak imorrn ska jag plocka bort katten o kolla om det blir någon skildnad

Blev det någon skillnad?

Ja det blev grym skilldnad nu laddar den som fan igen o går som ett spjut

Mr-Sniper Racing
!! Stockholm !!


Sök