2913
Sök

Laga lambdasond?

527 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
#1
Checklampan tänds på min lilla bil. (Daewwo Matiz)
Jag anar att det kan vara lambdasonden som felar.
Den har precis gjort 10 000mil och det är väl som regel vad en lambdasond håller för har jag förstått.
Min tanke är då, går det att laga en lambdasond?
Kan den börja fela pga hård sotbildning?

Om jag bara rengör den eller är det ett dödföttprojekt? :-)

Det är min andrabil och jag har ingen lust att lägga pengar på den.
Senast redigerat av Loffe123 (18 april 2007)

2 Inlägg
18 april 2007
#2
Du vet att en ny lambdasond kostar ca 90 kr på biltema va?


143 Inlägg
18 april 2007
#3
Inte hört att det går att göra rent den men du kan ju testa att spruta den med tex bromsrengöring. Biltema är den som är billigast på dom och där kostar den 400kr.


5 198 Inlägg
18 april 2007
#4
BMWM3SMG skrev:
Du vet att en ny lambdasond kostar ca 90 kr på biltema va?
vakna du sen eller ?

1 813 Inlägg
18 april 2007
#5
90:- hitta du en sådan lambda köp ett lager isf för du kan känna rätt mkt pengar på det sen BMWM3SMG !! brukar inte gå att göra vid dom. och biltemas e inte dom bästa köpte en unervesall där till min volvo och lampan slockna när man varit på verkstad tog 2 dagar sen tändes den igen.. prova släcka den igen gick 4 dagar å den tändes.. köpte en beg på lagabasen.se kostade 500:- men det var det värt...

kolla om lagabasen har en till dej.. säger inte att biltemas e kassa men dom brukar inte vara bäst.. var kanske bara jag som fick en som krångla wink

Åk före du så väntar jag på dig där..!

5 198 Inlägg
18 april 2007
#6
dj_padde skrev:
90:- hitta du en sådan lambda köp ett lager isf för du kan känna rätt mkt pengar på det sen BMWM3SMG !! brukar inte gå att göra vid dom. och biltemas e inte dom bästa köpte en unervesall där till min volvo och lampan slockna när man varit på verkstad tog 2 dagar sen tändes den igen.. prova släcka den igen gick 4 dagar å den tändes.. köpte en beg på lagabasen.se kostade 500:- men det var det värt...

kolla om lagabasen har en till dej.. säger inte att biltemas e kassa men dom brukar inte vara bäst.. var kanske bara jag som fick en som krångla wink
Finns nåt som heter garanti även på Biltema... byt ut bara så länge lagret räcker... *l*

Drifttekniker
224 Inlägg
18 april 2007
#7
Har kört med biltema sond i crx:n hela förra sommaren med bankörningar och allt, fungerar klockrent !

527 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
#8
Jag har hittat en för 200kr på lagabasen hehe.
Snacka om billigt.

Men jag förstår fortfarande inte riktigt vad det är som går sönder!?
Är det ädelmetallen som slits?

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 april 2007
#9
de finns förvärmning osv av lambdasonden så den kommer upp i arbetstemp tidigare ....alla typer av värmeslingor och dyl har oftast begränsad livslängd även om de är 5000 timmar.... hoppas du förstår vad jag menar



Sök