3580
Sök

Volvo 855 bromsljus slutat fungerar HJÄLP!!!!!

18 Inlägg
19 juli 2013
Trådstartare
#1
Hejsan

skulle koppla in bromsljuset i rutan på min volvo 855 men när jag gjorde det så sluta mina bromsljus på sidan sluta fungerar o säkring är hel o lamporna är hela.

undrar vart fan sitter relät till bromsljuset har kollat o böcker o googlat men det finns ju knappt inte nånstans


nån vänlig person som kan visa med bild o en förklara eller bara en förklarar vart den sitter för jag behöver bilen!!!

Mvh Mikael


Forummoderator
26 373 Inlägg
19 juli 2013
#2
Det räcker med EN tråd..

Och hur kopplade du in bromsljuset, mer exakt?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

18 Inlägg
19 juli 2013
Trådstartare
#3
Kopplade ihop det med kontakstycket ner till lamp på sidan till broms ljuset o sen puff i säkringen sen bytte jag ut den sen slutade bromsljuset helt plöstligt men säkringen va hel efter den hade inte gått sönder igen .. för tänkte att det va kabelbrott nånstans men osäker ...


Forummoderator
26 373 Inlägg
19 juli 2013
#4
Technomicke skrev:
Kopplade ihop det med kontakstycket ner till lamp på sidan till broms ljuset o sen puff i säkringen sen bytte jag ut den sen slutade bromsljuset helt plöstligt men säkringen va hel efter den hade inte gått sönder igen .. för tänkte att det va kabelbrott nånstans men osäker ...

"Kopplade ihop det med kontaktstycket ner till lamp på sidan till broms ljuset"..va?

Alltså har du gjort nån fulkoppling i kontakten till bromsljuset?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

18 Inlägg
19 juli 2013
Trådstartare
#5
Kan man väl säga att jag gjorde då en fulkoppling ?


Forummoderator
26 373 Inlägg
19 juli 2013
#6
Technomicke skrev:
Kan man väl säga att jag gjorde då en fulkoppling ?

Om du tar en strömtjuv och kopplar på en av pluskablarna som aktiverar bromsljuset, och jordar i karossen..funkar det bättre då?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

18 Inlägg
19 juli 2013
Trådstartare
#7
Ska testa det imorgon så får vi se .


Forummoderator
18 092 Inlägg
20 juli 2013
#8
Mack skrev:
Det räcker med EN tråd..

Precis. Då det förekommit förut rekommenderar jag inte att göra om det.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 092 Inlägg
20 juli 2013
#9
Mack skrev:
Technomicke skrev:
Kan man väl säga att jag gjorde då en fulkoppling ?

Om du tar en strömtjuv och kopplar på en av pluskablarna som aktiverar bromsljuset, och jordar i karossen..funkar det bättre då?

Då undviker man också en potentiell kortis. Vissa bilar har en av tillverkningsskäl (billigare) jordmatad matning av mindre ljuskällor. En voltmätning gör susen! Rapport om hur det gick sen va?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

18 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
#10
Hittade felet .. och det är fixat o de big_smile


Forummoderator
26 373 Inlägg
20 juli 2013
#11
Technomicke skrev:
Hittade felet .. och det är fixat o de big_smile

Vad var felet?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.


Sök