3397
Sök

Lättstartad, ingen tomgång med tryckrör.

30 Inlägg
6 juli 2013
Trådstartare
Tjenare!

Jag har fått problem... Jag har satt i en 2,5T, rakfemma, i en -91ans volvo 240 och när jag nu ska börja ha igång på den så uppstår enligt mig ett märkligt problem.

Den är relativt lättstartad jämt. Iallafall lika lättstartad i alla fallen nedan.

Men, har jag tryckrören ditsatta har den ingen tomgång. Utan den startar går ca 1-2 sekunder sedan dör. Varvtalet avtar... Som att luften inte räcker till. Jag kan hålla den igång med hjälp av gas, dock svarar den lite dåligt på gasen.

Tar jag istället av tryckrören så går den på tomgång och svarar på gasen(dock förbannat fett)

Sätter jag tid tryckrören och plockar kontakten till tomgångsmotorn så gör detta ingen skillnad. Har provat byta tomgångsmotor utan resultat.

Är det något jag totalt har missat att göra?

Kom gärna med förslag!

// Jansson

688 Inlägg
6 juli 2013
Du har inga luftläckor nånstans? Hur mår lmm:en?

30 Inlägg
6 juli 2013
Trådstartare
Från turbon till insuget ska det inte vara några läckage... Men jag ska undersöka saken kring insuget, vacuumslang osv. Tack!

Någon idé på vad det annars kan vara om lmm:en också fungerar?

30 Inlägg
6 juli 2013
Trådstartare
Startar jag den UTAN LMM så går den med väldigt dålig/ nästan ingen tomgång.

Startar jag den MED LMM så startar den och går upp i varv och sedan avtar och dör. Detta händer på ca 2-3 sekunder.

Är LMM trasig? Går det att mäta upp den? Vilka värden? Fyra stift - bosch - 0 280 217 107

225 Inlägg
14 juli 2013
hade lmm varit trasig hade bilen inte startat men den kan vara trasig det är bara att ta ut den och titta

30 Inlägg
21 juli 2013
Trådstartare
Tjuvluft var felet! Packningar var fruktansvärt dåliga kring gasspjäll och insug.

Sök