3120
Sök

Ta MC i byte! hur kan jag bli lurad vad ska jag titta efter för papper?

1 433 Inlägg
17 juli 2013
Trådstartare
ska ev byte en av mina sommar bilar jag aldrig använder , mot en MC såhär har han skrivit i annonsen

Oreggad hoj! Alla papper finns Inge svårt att få in sverige! Bud eller byte disel bil eller mot nåt roligt:) fick den i inbyte,den är i väldigt fint skick och den går som ett skott med sina 160hk alltså en susuki gsxr 1000 k4 ligger mellan 45-60, 000 tusen

tänkte mest på så jag  inte får en hojj som är stulen i nått annat land och visar sig sen när jag ska regga in den , och på tal om att regga in hur mkt kommer det att kosta mig ? smile MvH

KHRacing
17 juli 2013
ta ramnummer & motornummer, o ring transportstyrelsen / polisen o be dem kolla innan bytet .. enklast så

Evildan
17 juli 2013
Finns 2st på blocket för 41000kr begärt inreggade och klara, så ha is i magen.
Att den nuvarande ägaren inte har reggat den istället tycker jag känn sådär, hojjen blir värd så mkt mer när den är körklar, var ligger problemet att han inte gjort det?
Jag hade avstått.

1 433 Inlägg
17 juli 2013
Trådstartare
KHRacing skrev:
ta ramnummer & motornummer, o ring transportstyrelsen / polisen o be dem kolla innan bytet .. enklast så

Alright smart!!

1 433 Inlägg
17 juli 2013
Trådstartare
Evildan skrev:
Att den nuvarande ägaren inte har reggat den istället tycker jag känn sådär, hojjen blir värd så mkt mer när den är körklar, var ligger problemet att han inte gjort det?
Jag hade avstått.

han har fått en i ett byte nyligen!

Evildan
17 juli 2013
SylvesterStallone skrev:
Evildan skrev:
Jag hade avstått.

jo, jag läste det!
varför reggar han den inte och tjänar mera pengar?
är han ointresserad av att tjäna pengar, i panik att bli av med den eller bara korkad?

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
17 juli 2013
hade inte ens funderat på att ta en hoj som ej är inreggad i byte ... vill du ha en oreggad hoj hittar du det bra mkt billigare på blocket smile

1 433 Inlägg
17 juli 2013
Trådstartare
Evildan skrev:
SylvesterStallone skrev:
Evildan skrev:
Jag hade avstått.

jo, jag läste det!
varför reggar han den inte och tjänar mera pengar?
är han ointresserad av att tjäna pengar, i panik att bli av med den eller bara korkad?

bor i samma stad känner till varandra , Hondan är schyst och denna MC verkar i väldigt bra skick!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
17 juli 2013
SylvesterStallone skrev:
ska ev byte en av mina sommar bilar jag aldrig använder , mot en MC såhär har han skrivit i annonsen

Oreggad hoj! Alla papper finns Inge svårt att få in sverige! Bud eller byte disel bil eller mot nåt roligt:) fick den i inbyte,den är i väldigt fint skick och den går som ett skott med sina 160hk alltså en susuki gsxr 1000 k4 ligger mellan 45-60, 000 tusen

tänkte mest på så jag  inte får en hojj som är stulen i nått annat land och visar sig sen när jag ska regga in den , och på tal om att regga in hur mkt kommer det att kosta mig ? smile MvH

Han kanske har provat att regga den i Sverige men misslyckats och då blir han desperat och ska kränga iväg den snabbt. Därför säger han att det inte är några problem. Gör som nån säger längre upp i tråden: kolla Transportstyrelsen och Polisen.

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (17 juli 2013)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

KHRacing
17 juli 2013
är det gjjort en ursprugkontroll på hojen --- om inte.... så skippa bytet.

287 Inlägg
18 juli 2013

varför FWD?jo,för RWD är att som sätta hästarna bakom vagnen?

Saabifierad
2 031 Inlägg
19 juli 2013
Rätt säker på att hojen misslyckats i ursprungskontrollen, ungefär som de flesta oregistrerade bilar på blocket som "bara" är att registera in tongue Leta vidare istället, inte värt besväret.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

287 Inlägg
19 juli 2013
Varför skulle den göra det?
Slash skrev:
Rätt säker på att hojen misslyckats i ursprungskontrollen, ungefär som de flesta oregistrerade bilar på blocket som "bara" är att registera in tongue Leta vidare istället, inte värt besväret.

Saabifierad
2 031 Inlägg
20 juli 2013
Aero_9-3 skrev:
Slash skrev:

Ägaren har misslyckats med att visa alla papper eller att papprena inte är helt okej? varför skulle ägaren annars inte registrera fordonet enligt dig??

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

287 Inlägg
20 juli 2013
Betyder väl inte att "ägaren" lura folk för att han inte gjort det eller? Men folk har ju så lätt att anta en massa saker verkar det som! Och vad menar du med att misslyckats med att visa upp papprerna? Vet du ens vad man behöver för att regga in ett fordon?
Slash skrev:
Aero_9-3 skrev:
Slash skrev:

Ägaren har misslyckats med att visa alla papper eller att papprena inte är helt okej? varför skulle ägaren annars inte registrera fordonet enligt dig??

6 Inlägg
21 juli 2013
KHRacing skrev:
är det gjjort en ursprugkontroll på hojen --- om inte.... så skippa bytet.

Ursprungskontrollen är personlig, byter fordonet ägare måste den göras om eller reggas med hjälp av en fullmakt från den som gjorde ursprungskontrollen.
Gör man reggningen i gamla ägarns namn får han även regbeviset och alla andra papper hem till sig.
Litar man på han så är det ju bara att göra ett ägarbyte när han fått alla papper.

Saabifierad
2 031 Inlägg
21 juli 2013
Aero_9-3 skrev:
Betyder väl inte att "ägaren" lura folk för att han inte gjort det eller? Men folk har ju så lätt att anta en massa saker verkar det som! Och vad menar du med att misslyckats med att visa upp papprerna? Vet du ens vad man behöver för att regga in ett fordon?
Slash skrev:
Aero_9-3 skrev:

Varför svara på dina "frågor" när du inte svarar på min simpla fråga roll
Senast redigerat av Slash (21 juli 2013)

Sök