2980
Sök

HJÄLP! CD skivan har fastnat...

10 Inlägg
24 juli 2013
Trådstartare
Tjena...

Jag har en mazda 6 5d sport -03 med en inbyggd stereo i mitt konsolen... och när jag skulle spela en cd skiva som jag köpt så fastnade den i stereon... hur mycket jag än trycker på den jäkla eject knappen, håller in, testar med avstängd motor och avstängd stereo så händer inte ett sabla dugg...

Finns det något sätt att tvinga ut den jäkeln? Jag lyssnar ju mest genom FM sändare på spotify men hade nu köpt en laglig giltig cd skiva som jag ville spela åsså händer de här... Har aldrig spelat CD i den förut då spotify på fm sändare har varit min musik källa som sagt... och eftersom skivan inte är bränd från dator så förstog jag inte varför cd spelaren skulle få för sig att bara mata laddning på cd skivan och vägra spotta ut den...

tips?

When engines gets mixed with your blood.. perfection

1 283 Inlägg
24 juli 2013
Läser den in skivan och börjar spela den? Ger den nått tecken på att den hajar att den har i skiva i sig?

Forummoderator
26 366 Inlägg
24 juli 2013
Surrar motorn i stereon, som att den vill putta ut skivan men inte orkar?
På min maskin måste jag numer peta på skivan i sidled så att den liksom snurrar i spelaren. Då kommer den ut.
Värt att prova i alla fall?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

10 Inlägg
24 juli 2013
Trådstartare
Nää hör inget alls ifrån den och slår man på CD funktion så står det bara: reading på displayen men inget händer... stereon funkar felfritt på FM sändaren eller vanliga radion

Forummoderator
26 366 Inlägg
24 juli 2013
Neobica skrev:
Nää hör inget alls ifrån den och slår man på CD funktion så står det bara: reading på displayen men inget händer... stereon funkar felfritt på FM sändaren eller vanliga radion

Hm. Då skulle jag nästan tro den är trasig.
Men någon får såklart rätta mig om jag har fel i mitt påstående.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

10 Inlägg
24 juli 2013
Trådstartare
De va inte kul att höra... det värsta är ju att det inte går å plocka ut stereon heller då den är integrerad i konsolen och har nån sorts plastkåpa över hela smeten med ett hål för cd skivor och sen bara knappar, rattar och utblås... antar att inget kan göra ut om att byta ut den hos en värkstad?

JFfoto
24 juli 2013
testa ta en annan skiva och få den under/över den andra, tryck inte in den helt utan tryck upp, ner, så kanske den märker att de är en skiva i? smile

Samtidigt som du försöker mata ut skivan via knappen.
Senast redigerat av Kalltkaffe (24 juli 2013)

10 Inlägg
24 juli 2013
Trådstartare
Ja kanske de men borde den inte veta att den har en cd skiva i sig då den säger reading? ja menar... den säger väll inte reading utan att veta att det finns en skiva i den?

sen känns de också lite riskabelt... tänk om den är sönder och är jag där å petar sådär så kanske den ger upp totalt och då är jag ju helt utan musik då jag inte heller bara kan plocka ut cd spelaren ur den vilket jag verkligen önskar jag kunde då jag har en fräsch och bra cd spelare från gamla bilen..

JFfoto
24 juli 2013
Neobica skrev:
Ja kanske de men borde den inte veta att den har en cd skiva i sig då den säger reading? ja menar... den säger väll inte reading utan att veta att det finns en skiva i den?

sen känns de också lite riskabelt... tänk om den är sönder och är jag där å petar sådär så kanske den ger upp totalt och då är jag ju helt utan musik då jag inte heller bara kan plocka ut cd spelaren ur den vilket jag verkligen önskar jag kunde då jag har en fräsch och bra cd spelare från gamla bilen..

Jo, fast i min stereo, så fastnar skivan när den kommit ut ca 1cm, och jag petar till på den så kommer den ut helt, lika min andra stereo så fastnar den inne, den försöker mata ut, men man får slå till den lite försiktigt så spottar den
ut skivan.

Så kanske din skiva bara behöver en liten knuff så kommer den ut, tror inte stereon går sönder för det, bara peta lite försiktigt samtidigt som du trycker på knappen. Om det nu är något mekaniskt inne som kärvar. Vet inte, annars  är det bara riva allt eller lämna in på verkstad.

10 Inlägg
24 juli 2013
Trådstartare
Kan man på nått sätt få ut stereon för att byta till en annan? jag menar det sitter ju en plastkåpa över skiten men det måste väll finnas så man kan skaffa en ny sån med hål för vanlig stereo? för bakom kåpan måste det väll ändå se ut som vilken stereo som helst?

5 198 Inlägg
24 juli 2013
Viktigaste frågan är ju då.... VAD är det för bil ? annars vet ingen hur det ser ut.

509 Inlägg
24 juli 2013
Jag har en mazda 6 5d sport -03 med en inbyggd stereo i mitt konsolen

10 Inlägg
24 juli 2013
Trådstartare
Som nico skrev och som det står i mitt första inlägg tongue "Jag har en mazda 6 5d sport från 2003 med en inbyggd stereo i mitt konsolen.

847 Inlägg
24 juli 2013
Mack skrev:
På min maskin måste jag numer peta på skivan i sidled så att den liksom snurrar i spelaren. Då kommer den ut.

gamlingen skrev:
Viktigaste frågan är ju då.... VAD är det för bil ? annars vet ingen hur det ser ut.

Står ju där han skrivit wink

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

5 198 Inlägg
24 juli 2013
Crxkoffe skrev:
Mack skrev:

gamlingen skrev:

Jaaaa,, jag vet att jag va för trött,, tyckte det va första inlägget sad

847 Inlägg
24 juli 2013
gamlingen skrev:
Crxkoffe skrev:
Mack skrev:

gamlingen skrev:

Jaaaa,, jag vet att jag va för trött,, tyckte det va första inlägget sad

Hehe okey :-)

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

Sök