är jättelätt bara loss med hjulet lossa 2st insexskruvar som håller bygeln.. bryta loss bygeln o trycka tillbaka kolven o sen i med nya belägg o skruva ihop det,, tar ca 15min per sida.. lycka till
är jättelätt bara loss med hjulet lossa 2st insexskruvar som håller bygeln.. bryta loss bygeln o trycka tillbaka kolven o sen i med nya belägg o skruva ihop det,, tar ca 15min per sida.. lycka till
Och sen efter några mil/månader som fasnar beläggen i bromsbyglen och oket glider inte i glidpinnarna.
Börja med att ta bort beläggen så som turboroger beskrev sen gör du rent där klossarna ligger imot på bromsbyglen och på med kopparpasta där. Glidpinnarna som håller oket gör du rent som det inte ligger något gammalt fett, lägg inte på något kopparpasta som det inte är bra för gummit, köp något olja eller tunt fett kommer inte ihåg vad det heter till glidpinnarna. Bättre att göra det ordentlig på en gång istället för att göra om det senare när det börjag skärva(stava)
är jättelätt bara loss med hjulet lossa 2st insexskruvar som håller bygeln.. bryta loss bygeln o trycka tillbaka kolven o sen i med nya belägg o skruva ihop det,, tar ca 15min per sida.. lycka till
Och sen efter några mil/månader som fasnar beläggen i bromsbyglen och oket glider inte i glidpinnarna.
Börja med att ta bort beläggen så som turboroger beskrev sen gör du rent där klossarna ligger imot på bromsbyglen och på med kopparpasta där. Glidpinnarna som håller oket gör du rent som det inte ligger något gammalt fett, lägg inte på något kopparpasta som det inte är bra för gummit, köp något olja eller tunt fett kommer inte ihåg vad det heter till glidpinnarna. Bättre att göra det ordentlig på en gång istället för att göra om det senare när det börjag skärva(stava)
Har bytt fram nu å de gick fint men nu gnisslar de bak också e svårt å byta klosen baktill?