3735
Sök

Baklucka bmw e39 SEDAN, kommer ej in!

6 Inlägg
1 augusti 2013
Trådstartare
Tjena! Jag behöver hjälp..
Jag kommer inte in i bakluckan på min BMW e39 sedan-97.
När jag trycker på låsknappen inne i bilen som låser dörrarna (antar att det går till bakluckan också!?) så låter det ingenting vid bakluckan. Och när jag vrider på nyckeln så är det stumt, kan inte vrida åt något håll.
Finns det något sätt att göra?

186 Inlägg
2 augusti 2013
Klättra in till bakluckan och ta bort dörrsidan. Därifrån borde du på nåt sätt kunna fixa det/öppna dörren. Annars, leta efter en baklucke-knapp någonstans i bilen som öppnar den. På vissa modeller krävs att man trycker på öppna-knappen två gånger.

6 Inlägg
6 augusti 2013
Trådstartare
Roennis skrev:
Klättra in till bakluckan och ta bort dörrsidan. Därifrån borde du på nåt sätt kunna fixa det/öppna dörren. Annars, leta efter en baklucke-knapp någonstans i bilen som öppnar den. På vissa modeller krävs att man trycker på öppna-knappen två gånger.

tyvärr så är ju bmw så smarta & gör så man inte kan fälla säterna i bak, så har inte en chans att komma in till backluckan hmm.. och knappen till backluckan finns inte heller kvar, det är bara ett hål där den har suttit.

37 Inlägg
8 augusti 2013
Joocke_ skrev:
Roennis skrev:

tyvärr så är ju bmw så smarta & gör så man inte kan fälla säterna i bak, så har inte en chans att komma in till backluckan hmm.. och knappen till backluckan finns inte heller kvar, det är bara ett hål där den har suttit.

Du får montera ner baksätet och krypa in i bagaget. sedan får du rycka loss "plastkåpan" nera på luckan och det gör att du ser centrallåsmotorn och mekanismen. där är ett metallstag som du kan dra i sidled som gör att muckan öppnas.
Annars så finns det en liten plastbit som döljer 2 torxskruvar som håller lås"öglan" på plats. dom sitter hårt som F*N, så tror det andra sättet är lättare.
fick göra detta på skroten för någon dag sen smile

Sök