25 juli 2013
Trådstartare
Fler bilder och info kommer. Dock gick telefonen sönder för mig sist i garaget därav att bilderna dröjer.
Motorn är i alla fall en XEV block och en C20NE topp som ska ha XE kolvar som sitter på H profilstakar och lite arp bult.
Idag beställdes lite nya godsaker som borde komma i början av nästa vecka och då ska h profilstakarna med kolvar mekas in i motorn.
Än så länge så är toppen planad ca 1,5 mm så har ett spel på kanske 0,2-0,3 mm
Portningen är inte helt 100 % färdig än men börjar bli klart
Den chippade boxen står även på hyllan
Fick desvärre byta block efter ja tvättat de pga hittade en skada i ena cylindern och ska inte borra upp blocket något så då tog jag ett nytt block som ska honas och fixas till så man kan smacka dit allt de nya
Bakvagnen ska troligen bytas till en ifrån Kadett GSI som är några cm större så blir och bredda bilen samt flytta fjädertornen för att den ska få plats.
Även fjädrar och stötdämpare i fram ska komma ifrån samma GSI.
Letar även den Digitala instrumentpanelen som finns på GSI så om någon har en sådan på hylla så skriv PM.
Blir troligen och bredda bilen runt om för att få på större däck för bättre väghållning
Tanken just nu med bilen Celeron är att den ska byggas iordning med mer än en dubbel effektökning med en motor som ser så original ut som möjligt för det enkelt ska gå och besiktiga. ( bortsett från att insuget blir annorlunda än orginalet och att bilen kommer bli breddad)
Dock så är planerna på 400 hk kvar och då blir det en banbil/ gatlegal bil enbart för att köra fort men det blir Corsa steg 2
Senast redigerat av zetrax (25 juli 2013)
Jag lider inte av galenskap. Jag njuter varje minut av det ;)