Tjena.
Nu är det så här att jag börjar tröttna på min 740 GLE som jag inte får fason på. Det är inget allvarligt fel så
MEN det är jäkla irriterande. Tänk er en helt vanlig dag, du går ut och startar,
Precis när Volvo har startat så går den ojämnt/På 3 cylindrar. Gasar du till lite lätt så går den utmärkt eller 5-10 sek senare på tomgång så vips så går den på alla fyra hela tiden, även när du är ute och åker. Spelar ingen roll om det är 35- eller 10+ eller om 740 är kall eller varm. Exakt samma historia hela tiden varenda gång man startar. Har bytt och ställt in allt som innehåller tändning, så kom inte med att det är något fel på det ! De ända är att om du pumpar på bromsen tills den blir stum och sen startar sjunker pedalen som den ska, men även så går 740 jätte dåligt och dör ett par sek senare??
Vad kan det bero på? jag tvekar på att mitt servo är dåligt, de är om det är vaccum läckage där i eller nått.
Jag har nästan kollat allt. Givetvis så kolla jag de lättaste först.
-Inget vaccum läckage.
-Alla slangar etc etc.
-Kall starten.
-Termotidgivaren
-Tillsatsluftsliden.
-Gummibälgen.
-Luftmängmätaren.
-Komp prov.
-Spridarna.
Det ända jag inte har kollat som kanske kan ha något med allt o göra är -
-Kam'en (kan inte tänka mig att den står fel)
-Bränslefördelaren/Mängmätare 'Visst fan sitter det en backventilen där'' Tänkte om trycket försvinner efter ett tag så det tar ett par sek innan det kommer tillbaka igen.
-Styrtrycksventilen '
Skriv om du har någon uppfattning om vad det kan vara !
//Markus