3702
Sök

slutdämpare, orginal utblås, sportljud?

Forslin
12 Inlägg
30 december 2006
Trådstartare
Tjabba!
har en liten fråga om man får ett sportljud av en slutdämpare om mna har kvar sitt gamla avgassystem som sitter på en 1.6 liters motor? Är helt nollad när de gäller detta. Hoppas på svar.

MVH/Fredrik

----------------------------

Varför ha en hög toppfart när de tar 10 min o komma dit?

//Forslin

SSS -12
3 217 Inlägg
30 december 2006
Du lär märka ljudskillnad, men allra mest ljud får du om du sätter på ett extremt överdimensionerat sportavgassystem och en japsdämpare på det! Men sätter du bara på en japsdämpare på det avgassystem som sitter på nu så lär du märka en skillnad, om du blir nöjd i längden kan jag verkligen inte svara på! Jag blev inte...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Galning
21 Inlägg
22 april 2007
Tjena, tänkte sno den här tråden för en liten fråga.
Jag har också som synes en 1,6 liters corolla, funderar på att byta enbart slutburken mot japsdämpare eller liknande, det jag vill vara säker på är att den inte brölar som ett hemmabyggt härke a'la Volvo 240/740.
Går det att få till hyfsat sportigt ljud utan att bilen brölar, genom att bara byta slutdämparen?

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
22 april 2007
Rothaus skrev:
Jag har också som synes en 1,6 liters corolla, funderar på att byta enbart slutburken mot japsdämpare eller liknande, det jag vill vara säker på är att den inte brölar som ett hemmabyggt härke a'la Volvo 240/740.
Går det att få till hyfsat sportigt ljud utan att bilen brölar, genom att bara byta slutdämparen?

Till dom flesta japsdämpare så följer det med insatser som man kan sätta i om man tycker att det låter för mycket. Dessa insatser kan man ju sedan trixa lite med och borra lite i för att få fram det ljud man önskar...
Senast redigerat av laazy (22 april 2007)

med lem
1 925 Inlägg
22 april 2007
forslin skrev:
Tjabba!
har en liten fråga om man får ett sportljud av en slutdämpare om mna har kvar sitt gamla avgassystem som sitter på en 1.6 liters motor? Är helt nollad när de gäller detta. Hoppas på svar.

MVH/Fredrik

----------------------------

Varför ha en hög toppfart när de tar 10 min o komma dit?

ta bort den sista ljuddämpare o ersätt den med en sprotdämpare...då får du kanonljud smile

Rothaus skrev:

kan säga att japsdämp är nog lite för stort.....mamma har en 1.4l toyota tror jag det är,,,o bytte sista burken mot en simons 2" dämpare o den bröölade en jäävla massa sad alldeles för mkt... så köp inte allt för stort ! inte större än 2" !!

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Galning
21 Inlägg
22 april 2007
Ok, tack, ska fundera och kika lite. smile

Sök