2436
Sök

B230f LH 2.2 Bränslebox. Har lite problem!

154 Inlägg
3 september 2013
Trådstartare
jag har en 745 -88 med LH 2.2 Köpte anpassade chip till tänd och bränsleboxarna.

Tändboxen vet jag om att det är "guldbox" alt köpa till "moderkort" och löda själv. 

Problemet jag har är i bränsleboxen, den har slutnr -554, det finns även -544. Min box har lödat chip, men det sägs ju att det ska sitta löst i sockel. Frågan är om det sitter i sockel i -544 boxen och om jag bara kan byta till den isåfall ?

Trimma lungt!

Whatever :)
1 652 Inlägg
3 september 2013
Volvo_Trimm skrev:
jag har en 745 -88 med LH 2.2 Köpte anpassade chip till tänd och bränsleboxarna.

Tändboxen vet jag om att det är "guldbox" alt köpa till "moderkort" och löda själv. 

Problemet jag har är i bränsleboxen, den har slutnr -554, det finns även -544. Min box har lödat chip, men det sägs ju att det ska sitta löst i sockel. Frågan är om det sitter i sockel i -544 boxen och om jag bara kan byta till den isåfall ?

Är de " guldbox " så är det löstagbart chip i dom som programvaran ligger i. Sen finns de ju varianter du löder om själv, principen är ju den samma bara att du löder dit det istället för att ta ur och byta.
Är detta till icke turbo? Så tror jag inte du kommer att märka av någon direkt skillnad då du inte har något laddtryck att justera.

Vet ej om det kommer att funka men enkelt att bara testa, tar ju inte mer än ett par minuter så märker du direkt om det går bra eller inte.
Senast redigerat av XeptiQ (3 september 2013)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

154 Inlägg
4 september 2013
Trådstartare
XeptiQ skrev:
Volvo_Trimm skrev:

Är de " guldbox " så är det löstagbart chip i dom som programvaran ligger i. Sen finns de ju varianter du löder om själv, principen är ju den samma bara att du löder dit det istället för att ta ur och byta.
Är detta till icke turbo? Så tror jag inte du kommer att märka av någon direkt skillnad då du inte har något laddtryck att justera.

Vet ej om det kommer att funka men enkelt att bara testa, tar ju inte mer än ett par minuter så märker du direkt om det går bra eller inte.

Om du läser hela inlägget så ser du att jag har all den info om tändboxen som jag behöver. Frågeställningen i inlägget handlade om bränsleboxen. Att jag ens nämnde tändboxen var för att klargöra för alla att jag vet att man behöver guldbox eller ett alternativt "moderkort" som man kan löda dit. Detta gjorde jag enbart för att undvika onödiga svar angående tändboxen smile men om du orlar läsa hela och kanske har en lösning på mitt problem så är jag hjärtligt tacksam smile

Som svar på din fråga, även där så står det i rubriken att det handlar om en b230f motor. Jag har använt mig av dessa chipen i mina tidigare bilar, dessvärre aldrig i lh 2.2. Detta har ingen betydelse eftesom frågan handlar inte om turbo/sugmotor.
Senast redigerat av Volvo_Trimm (4 september 2013)

Trimma lungt!

OVERBOOSTED
852 Inlägg
4 september 2013
i min box slutnr 554 så sitter de ett löst chip (volvo 740 88- lh2,2)

hittat på google:
nästan alla med 544 är från 87or o 554 från 88or

0 280 000 544 är den äldre boxen och 0280 000 554 är den nya

och de ska kvitta vilken box du kör med smile

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

6 738 Inlägg
4 september 2013
finns inte många lh 2.2 bränsle boxar med löstagbart chip så du får nog löda wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Sök