3836
Sök

Någon har Continental Premium Contact 5 däck och vad kan ni säga om dem?

12 Inlägg
6 september 2013
Trådstartare
Som rubik lyder undrar jag om någon kör med Continental Premium Contact 5 däck. Ska köpa nya däck till min och har svårt att bestämma mig om det blir Continental Premium Contact 5, MICHELIN, HANKOOK VENTUS eller liknande. Men eftersom Continetal är bäst i test 2013 så lutar det sig att köpa dem, men vill veta hur dem är innan jag köper!

/Bladin

7 120 Inlägg
6 september 2013
Jag har dem i fram på min A5, kan inte klaga men har inte kört dem i regn eller speciellt länge än så ta det med en nypa salt. Men ändå, so far so good. smile

12 Inlägg
6 september 2013
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Jag har dem i fram på min A5, kan inte klaga men har inte kört dem i regn eller speciellt länge än så ta det med en nypa salt. Men ändå, so far so good. smile

Okej var köpte du dem? smile

7 120 Inlägg
6 september 2013
Blocket wink

12 086 Inlägg
6 september 2013
Det finns väl inte så mycket att säga. Både Continentals och Michelins däck, speciellt de bättre levererar alltid bra prestanda. Nackdelen är att de är hutlöst dyra smile

Jag har kört med både Sportcontact 2 och 3, båda är fasligt högljudda. Men Premiumcontact får man väl hoppas är tystare smile

144 Inlägg
6 september 2013
Bra däck, har dem på 320:n. Inte direkt några prestandadäck, men de är tysta och har bra våtgrepp.
Har haft Sportcontact 3 och 5 på den andra bilen och det är självklart bättre däck, men spelar i en helt annan division när det gäller kostnad.

Kan tillägga att Sportcontact 3 slets ut fort, får väl se om 5 håller bättre!
Senast redigerat av werik (6 september 2013)

1 948 Inlägg
6 september 2013
3an ska väl vara bättre på allt förutom vägljud och rullmotstånd?

Kör själv på Michelin Pilot Super Sport, dom kan jag starkt rekommendera!

12 Inlägg
7 september 2013
Trådstartare
Var har ni köpt era däck ? Både gummihuset, bythjul och däckonline verkar ju vara oseriösa sidor enligt vissa och vissa inte, dålig leverans, dålig kvalité.

450 Inlägg
7 september 2013
Bladin skrev:
Var har ni köpt era däck ? Både gummihuset, bythjul och däckonline verkar ju vara oseriösa sidor enligt vissa och vissa inte, dålig leverans, dålig kvalité.

Varför skulle någon av dessa sajter vara oseriösare än andra nät sajter, skulle påstå att dem tre är dem mest seriösa.
Kommer alltid finnas negativa  erfarenheter av företag. Och varför skulle deras däck ha sämre kvalitet, skulle påstå dem har snabbare rullans på sitt varulager så kvaliteten håller minst desamma !

Annars får du väl köpa av din lokala däck leverantör men då får man räkna med att de blir dyrare !

144 Inlägg
7 september 2013
Har köpt från däckonline 4 gånger och det har aldrig varit några problem från deras sida. Enda "problemet" är att däckverkstäderna i vissa fall saltar notan för krängning och montering.

Lokala däckverkstan skulle ha 800:- extra per däck sist jag beställde, så det var inget alternativ.

6 655 Inlägg
7 september 2013
Henrik-N skrev:
Bladin skrev:

Varför skulle någon av dessa sajter vara oseriösare än andra nät sajter, skulle påstå att dem tre är dem mest seriösa.
Kommer alltid finnas negativa  erfarenheter av företag. Och varför skulle deras däck ha sämre kvalitet, skulle påstå dem har snabbare rullans på sitt varulager så kvaliteten håller minst desamma !

Annars får du väl köpa av din lokala däck leverantör men då får man räkna med att de blir dyrare !

Om du kollar så finns det flera av samma däck, men olika pris och VART de tillverkas.

Därav större risk att du köper en billigare version av "samma" däck, men mera mjuk eller hård blandning.

De/Dem

Sök